مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: بمناسبت هفته دولت، مشعل گاز در سه روستای ماهوته، مولاب و مصطفایی از توابع آبدانان روشن و در مجموع ۷۰ خانوار این شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.
کد خبر: ۹۹۰۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ 02 September 2021

به گزارش تابناک ایلام، عباس شمس اللهی با بیان اینکه برای گازرسانی به روستای ماهوته بدلیل نبود مسیر مناسب، مجبور به مسیرسازی و اجرای شبکه در کوه‌ها و تپه‌های مشرف به روستا شدیم، افزود: با توجه به بالا بودن هزینه گازرسانی به روستای ماهوته، ضمن اخذ مجوز از شرکت ملی گاز ایران، اجرای گازرسانی به روستای مذکور انجام شد.

وی یادآور شد: برای گازرسانی به سه روستای مذکور سه هزار و ۷۰۰ متر شبکه توزیع اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام اظهار داشت: تاکنون بیش از ۵۱ علمک برای روستاهای ماهوته، مولاب و مصطفایی نصب و ۷۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

شمس اللهی با اشاره به اینکه در شهرستان آبدانان ۱۳ هزار و ۴۰۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند، تصریح کرد: ضریب نفوذ گاز در بخش شهری شهرستان آبدانان ۱۰۰ درصد و در بخش روستایی ۹۷ درصد بوده و در حال حاضر ۳۳ روستای این شهرستان گازدار شده‌ است.

وی با بیان اینکه از ابتدای گازرسانی تاکنون در شهرستان آبدانان ۳۸۶ کیلومتر خط تغذیه و توزیع بصورت خط فلزی و پلی اتیلن اجرا و همچنین ۱۰ هزار و ۳۵۰ انشعاب علمک نصب شده‌است، گفت: ۱۳ ایستگاه تقلیل فشار و پنج ایستگاه اندازه‌گیری در این شهرستان نصب و ۴۰ واحد صنعتی و تولیدی نیز گازدار شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام ادامه داد: تنها روستای دارای قابلیت گازرسانی در شهرستان آبدانان که تاکنون فاقد گاز است، روستای طلور بوده که بدلیل نداشتن طرح هادی و داشتن معارض محلی، اجرای عملیات گارزسانی به آن تاکنون به اتمام نرسیده است، اما سایر روستاهای شهرستان که تاکنون گازرسانی نشده‌اند، بدلیل کم بودن تعداد خانوار و بالا بودن سرانه هزینه گازرسانی خانوار، فاقد توجیه اقتصادی بوده و نیازمند اخذ مجوز از ستاد شرکت ملی گاز بوده که جزو برنامه‌های آتی شرکت گاز استان برای اقدام هستند./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار