شمس اللهی خبر داد:
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از گازدار شدن روستاهای سرچم و والادشته از توابع شهرستان هلیلان خبر داد و گفت: برای گازرسانی به این روستاها بیش از ۱۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت گاز هزینه شده است.
کد خبر: ۹۹۰۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴ 01 September 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ عباس شمس اللهی با بیان اینکه برای گازرسانی به این ۲ روستا ۸ هزارو ۵۰۰ متر شبکه توزیع اجرا شده است، افزود : در طول سال گذشته ۱۳ روستای شهرستان شامل پشت تنگ علیا و سفلی، پله کبود علیا و سفلی، کلاته، دارپروشه، چنار اله قلی، شهبازوند، تخم بلوط علیا و سفلی، تازه آباد، چم زرد و ظاهروند که از محروم ترین روستاهای سطح کشور می‌باشند به شبکه سراسری گاز متصل شدند.

وی با اشاره به اینکه با گازدار شدن روستاهای سرچم و والادشته بیش از ۱۹۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند، اظهار داشت: در مجموع طی سال گذشته نیز ۷۳۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام تصریح کرد: شهرستان هلیلان دارای دو بخش مرکزی و جزمان می‌باشد که ضریب نفوذ گازرسانی شهری و روستایی در بخش مرکزی این شهرستان ۱۰۰ درصد می‌باشد.

شمس اللهی با اشاره به اینکه بخش جزمان دارای دو دهستان داربید و زردلان می‌باشد که گازرسانی به دهستان داربید با احتساب آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به روستای داربید کرنی، ۱۰۰ درصد جمعیت می‌باشد، خاطرنشان کرد: علت تاُخیر در گازرسانی دهستان زردلان، صعب العبور بودن مسیر و توپوگرافی سخت منطقه بوده است که هم اکنون کلیه مطالعات مهندسی، طراحی و برآورد لازم صورت گرفته و به محض تاُمین اعتبار، عملیات اجرای گازرسانی به این دهستان نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای عملیات گازرسانی به ۱۵ روستای مذکور، بیش از ۳۰ کیلومتر شبکه توزیع اجرا و ۳۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، گفت: در سال جاری در بخش صنعتی و کشاورزی نیز بزرگترین گلخانه صنعتی استان در این شهرستان با اجرای ۳ کیلومتر شبکه تغذیه ۸ اینچ و اعتبار ۴۰ میلیارد ریال و نیز ۶ طرح تولیدی و صنعتی دیگر گازدار شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار