معاون دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام:
معاون دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: از جمعیت ۴۵ هزار نفری چرداول ۱۳ هزار نفر یعنی ۲۵ درصد جمعیت جامعه هدف در برابر کرونا واکسینه شده اند
کد خبر: ۹۸۹۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵ 29 August 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ جمیل صادقی فر معاون دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، در جلسه ستاد کرونا شهرستان چرداول با حضور معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام بیان داشت: برای مبارزه و مهار کرونا خیلی باقیمانده و علیرغم واکسینه کردن مردم باید رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک همچنان توسط تمام مردم در اولویت اصلی باشد و وزارت بهداشت تا آخر سال تمام افراد بالای ۱۸ سال را واکسینه کامل خواهد کرد.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه های خوب در موضوع کرونا اجرای صحیح طرح شهید سلیمانی توسط سپاه بود که با توجه به آمار مبتلایان و بستری های موقت در چرداول لزوم اجرای این طرح باید در سریع ترین زمان ممکن اجرایی شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: سپاه به صورت عملی پای کار بوده و با توجه به وضعیت شکننده و نگران کننده چرداول در چند ماه گذشته و وضعیت قرمز از سپاه پاسداران درخواست داریم اجرای طرح شهید سپهبد قاسم سلیمانی را در این شهرستان با نگاه ویژه ای انجام دهند زیرا تعداد بستری های موقت و افزایش مبتلایان نگرانی های زیادی را بوجود آورده است.

صادقی فر یادآور شد: رهگیری مبتلایان و بستری های موقت و افراد بستری شده در منزل مورد توجه قرار گیرد و مسوولان شهرستان چرداول در پای کار آوردن دهیاری ها برای مقابله با کرونا  در سطح استان موفق عمل کرده و از معتمدین،  بزرگان، ریش سفیدان این دیار می خواهیم با کار فرهنگی ارزشمند در این حوزه ورود کرده و همچون گذشته همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند. 

وی بر واکسن زدن مردم در برابر کرونا تاکید کرد و گفت: وضعیت واکسیناسیون در چرداول مناسب و روبه رشد است و در روزهای آینده شاهد افزایش پوشش واکسیناسیون کووید ۱۹ در استان و چرداول خواهیم بود.

وی با ذکر این نکته که آمار بستری های موقت در چرداول نگران کننده است، مطرح کرد: طی سه روز افزایش بیش از ۸۵ مورد بستری موقت در این شهرستان داشته ایم  که لازم است آموزش همگانی و تبلیغات میدانی در نقاط شهری و روستایی برای مقابله با کرونا افزایش یابد.

وی تاکید کرد: پاشنه آشیل مقابله با کرونا در پیک پنجم عدم رعایت قرنطینه خانگی توسط مبتلایان و افراد دارای علائم است و در این روزهایی که آلودگی ویروس کرونا در سطح استان بسیار بالاست، بی احتیاطی و عدم رعایت پروتکل ها و حضور در تجمعات جریمه ای سنگین به بهای از دست دادن جان شیرین دارد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: واکسیناسیون مادران باردار در استان با توجه به شرایط و ضوابط تعیین شده آغاز شده و مادران باردار بیشتر از هر زمان دیگری خودمراقبتی را در دستور کار قرار دهند و ترجیحا در خانه بمانند و مراقبت های دوران بارداری خود را فعالانه پیگیر باشند.

شهرستان چرداول  دروازه ورودی  عتبات عالیات

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام نیز در این جلسه گفت: شهرستان چرداول  دروازه ورودی  عتبات عالیات  است  و باید توسعه  زیر ساخت های آن  با توجه به موقعیت جغرافیایی در اولویت قرار گیرد.

الیاس فتاحی خاطر نشان کرد: در طول سال های گذشته خدمات ارزشمندی در حوزه های مختلف: عمرانی، زیربنایی، بهداشتی درمانی،  آموزشی، فرهنگی، آموزشی در شهرستان چرداول صورت گرفته که برای این موضوع بیش از ۷ هزار میلیارد ریال هزینه شده است. 

وی تصریح کرد: از جمعیت ۴۵ هزار نفری چرداول ۱۳ هزار نفر یعنی ۲۵ درصد جمعیت جامعه هدف در برابر کرونا واکسینه شده اند  و کارهای بزرگ و ارزشمندی در بیمارستان امام علی(ع) سرابله در حوزه سلامت و درمان انجام گرفته و خدمات این مرکز درمانی به شهرستان های چرداول،  هلیلان و سیروان و حتی بعضی از روستاها های بخش حمیل بوده که اگر تجهیزاتی نیاز دارد  تامین آن  در اولویت قرار گیرد.

ممانعت از برگزاری مراسمات، تجمعات، ورود به آرامستان ها، نظارت بر اصناف و بازار، رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک،  استفاده از رسانه ها و خبرنگاران و مردم محور قرار دادن از موضوعاتی بود که فتاحی بر آن ها اشاره و تاکید کرد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار