رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام؛
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: دستگاه ھای اجرایی باید طرح ها، پروژه و برنامه ھای خود را با سند مطالعات و آمایش سرزمین استان تطبیق داده و از پیشنهاد یا اجرای ھرگونه طرح مغایر با نتایج سند ملی و استانی آمایش اجتناب کنند.
کد خبر: ۹۸۷۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸ 23 August 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ رحمت اله قیصوری  اظهار داشت: نهادینه و اجرایی کردن مطالعات آمایش استان، نیازمند گفتمان سازی، اطلاع رسانی و آگاھی بخشی است و تمامی برنامه ها و طرح ها باید مطابق و بر اساس نتایج مطالعات آمایش ملی استانی تنظیم و تدوین شوند.

وی افزود: براساس بند الف ماده ۲۶ برنامه ششم توسعه کشور، دولت ملزم به تدوین اسناد ملی و استانی آمایش سرزمین است که در این راستا، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام از شهریورماه ۱۳۹۶ مطالعات آمایش استان را شروع کرد و در پایان سال ۱۳۹۷ این مطالعات به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسید.

قیصوری با اشاره به فعالیتھای انجام گرفته توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی در راستای فرھنگ سازی و آگاهی بخشی عمومی در مورد مطالعات آمایش طی دو سال گذشته در صدا و سیما و رسانه ھای مختلف استان ایلام، یادآور شد: با توجه به ضرورت گفتمان سازی مطالعات آمایش استان و به منظور نهادینه و اجرایی کردن نتایج این مطالعات، همکاری ورود رسانه ها به موضوع آمایش اهمیت وافری دارد.

وی اضافه کرد: در سال جاری و با ھمکاری صدا و سیمای استان برنامه آمایش و توسعه در بخش ھای مختلف تولید و پخش می شود و مدیران دستگاه ھای اجرایی باید مطابق با محورھای توسعه ای مرتبط با حوزه فعالیت خود و در راستای سند آمایش سرزمین با حضور در برنامه های صدا و سیما، برنامه های دستگاه متبوع خود را به اطلاع مخاطبان برسانند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار