رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام خبر داد؛
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با ابراز نگرانی از افزایش فوتی های خانوادگی، گفت: تعداد فوتی های کرونا در استان با ۸۹ مورد در مرداد ماه جاری نسبت به ماه گذشته بیش از هفت برابر افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۸۷۷۵۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲ 22 August 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر محمد کریمیان  در نشست ستاد مبارزه با کرونا استان ایلام اظهار داشت: در این مدت(شبانه روز گذشته) تعداد بستری ها ۲ و نیم برابر و تعداد مبتلایان نیز بیش از سه و نیم برابر ماه گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین ابتلا در مرداد ماه با ابتلای ۹ هزار نفر بوده است، افزود: همچنین در مرداد ماه جاری نمونه گیری ۲ برابر و بیشترین نمونه گیری ها و بیماریابی از آغاز پاندمی کرونا ۳۰ هزار مورد و بیشترین بستری در این مدت نیز ۲ هزار و ۷۰۰ نفر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۳۷۹ ابتلای جدید در استان ثبت شد که با این احتساب مجموع مبتلایان استان به ۵۱ هزار و ۲۲۵ نفر افزایش یافته است.

به گفته کریمیان در شبانه روز گذشته و با ثبت پنج فوتی جدید نیز تعداد فوتی های استان به ۹۰۹ نفر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته ۱۵۸ بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی بستری شدند و مجموع بستری های استان ۴۴۹ نفر که بی سابقه بوده است.

دکتر کریمیان اضافه کرد: از بستری های استان حال ۸۱ نفر وخیم و زیردستگاه قرار دارند و و ظرفیت بیمارستان های استان تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه کادر درمان خسته و در شرایط روحی مناسبی قرار ندارند، گفت: با توجه به همه گیری کرونا و افزایش ابتلا، فوتی و بستری ها دانشگاه علوم پزشکی به نیروهایی بیشتری نیاز دارد و انتظار می رود بیمارستان هایب خصوصی، هلال احمر و تامین اجتماعی تعدادی از این نیورها را تامین کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: تمام نیروهای دانشگاه علوم پزشکی ایلام در حال خدمت رسانی به بیماران کرونایی هستند و امیدواریم برای تسریع در کار درمان تمام دستگاه ها همکاری لازم برای تامین نیرو با این دانشگاه همکاری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این نشست با ابراز نگرانی از روند انتشار ویروس و همه گیری آن گفت: آمار نگران کننده مرداد ماه بی سابقه بوده و نه تنها ابتلا و بستری خانوادگی شده بلکه فوتی ها نیز به خانوادگی شده است.

دکتر جمیل صادقی فر اظهار داشت: در هفته آخر مرداد ماه تعداد نمونه گیری ها در طرح شهید سلیمانی ۳۰ درصد، تعداد مبتلایان ۳۲ درصد و بستری ها نیز ۵۶ درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص واکسیناسیون در استان نیز گفت: ۳۰ درصد جمعیت استان واکسینه شده است و کل واکسن دریافتی ۲۰۱ هزار و ۳۶۸ دز بوده و تاکنون ۱۶۴ هزار و ۱۴۳ دز تزرق شده است.

دکتر صادقی فر ادامه داد: از مجموع واکسن های تزریق شده ۱۲۵ هزار و ۶۰۸ دز مربوط به نوبت اول و ۳۸ هزار و ۵۳۵ دز نیز مربوط به نوبت دوم است.

وی با بیان اینکه باید تزریق دز دوم واکسن مورد توجه قرار گیرد، گفت: تزریق واکسن در شهرستان های بدره ۸۱ درصد، دره شهر ۶۹ درصد، آبدانان ۶۵ درصد و سیروان با ۶۱ درصد بالاترین میانگین تزریق در استان را دارا هستند.

دکتر صادقی فر تصریح کرد: نرخ فوتی ها در شهرستان های دره شهر، مهران و بدره بالاتر از میانگین استانی است و با توجه به شدت گردش ویروس رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از پیش است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار