فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه استان در ۲ جبهه مداوای بیماران و واکسیناسیون با دانشگاه علوم پزشکی برای مهار کرونا همکاری دارد.
کد خبر: ۹۸۷۶۳۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸ 22 August 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ سردار جمال شاکرمیدر بازدید از مرکز واکسیناسیون مجتمع ورزشی شهدای قلاویزان شهر ایلام گفت: درمانگاه تنفسی و مرکز درمان سرپایی واقع در میدان و زیرگذر شهید کشوری و مرکز قرنطینه و واکسیناسیون مجتمع ورزشی شهدای قلاویزان در خدمت دانشگاه علوم پزشکی است.

وی افزود: تمام امکانات، ظرفیت، تجهیزات و نیروی انسانی این مراکز را معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه استان ایلام تامین کرده تا از حجم فشار وارده به بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی کاسته شود.

شاکرمی یادآور شد: درمانگاه تنفسی و مرکز درمان سرپایی روزانه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر بیمار کرونایی را که نیاز به بستری موقت دارند، پذیرش و خدمات رسانی می کند و مرکز واکسیناسیون شهدای قلاویزان نیز دارای ظرفیت پذیرش یک هزار نفر در روز است که البته اکنون بنا به درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دُز دوم واکسن تزریق می شود.

وی اضافه کرد: همچنین سپاه در تمام نقاط مختلف استان مراکز قرنطینه و واکسیناسیون دایر کرده و در مرز مهران نیز با توجه به احتمال برپایی کنگره اربعین مرکز مجهز قرنطینه در نظر گرفته شده است که البته باید در صورت برگزاری راهپیمایی اربعین، علاوه بر امکانات کنونی، باید ظرفیت های ببشتری در استان به ویژه مرز مهران شکل بگیرد.

وی تاکید کرد: طرح شهید سلیمانی در مناطق مختلف استان ایلام با استفاده از ظرفیت پایگاه های مقاومت بسیج محلات کماکان در حال پیگیری و اجراست و روستاهای کم جمعیت و دورافتاده مستقر در نقاط صعب العبور و عشایر نیز تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.

فرمانده سپاه استان ایلام گفت: سالن ورزشی شهید غیوری زاده شهر ایلام متعلق به سپاه نیز به درخواست دانشگاه علوم پزشکی در حال تجهیز امکانات بوده و در صورت نیاز سپاه آماده همکاری با دانشگاه در این مرکز جدید برای تامین نیرو و امکانات است.

وی ادامه داد: استفاده بهینه از تجهیزات و نیروی کم در واقع همان اقدام جهادی و ظرفیت سازی سپاه است که از کمترین امکانات و نفرات بیشترین بهره وری را دارد.

شاکرمی از دریافت مجوز بیمارستان ۱۲۸ تختخوابی سپاه در استان خبر داد و افزود: این مرکز درمانی طی ۲ و با اعتبارات داخلی سپاه و توسط قرارگاه خاتم احداث می شود و برآورد کلی ساخت این بیمارستان ۴۰۰ میلیارد تومان است که کلنگ زنی آن هفته دفاع مقدس انجام خواهد گرفت./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار