این موضوع چند روزیست فضای رسانه ای استان را ملتهب نموده است والبته به حق هم رسانه ها وفضای مجازی به این موضوع مهم واکنش نشان داده اند ،اینکه تاکنون موضوع به این مهمی واکنش نمایندگان مردم در مجلس و مسئولین استانی را در پی نداشته، رشته ایست که سر آن به درازی حق های پایمال شده مردم این استان در طول چهل سال گذشته است !
کد خبر: ۹۸۷۴۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶ 21 August 2021

تابناک ایلام ::پس از رونمایی از سند توسعه نفت وگاز استان کرمانشاه از سوی استاندار این استان که براساس آن وزارت نفت با سرمایه گذاری 45هزار میلیاردی زمینه توسعه احداث یک پالایشگاه گاز ،دو پتروشیمی و صنایع زیر دستی برای اشتغال 12هزار نفرر را فراهم خواهد آورد ،این سند به دستاویزی برای واکنش های رسانه های وشبکه های مجازی استان ایلام تبدیل شد.

همانگونه که در مطلب پیشین نیز بدان اشاره داشتم ،توسعه وپیشرفت استان همسایه نه تنها منافاتی با منافع استان ایلام ندارد بلکه با توجه به قرابت ،هم کیشی و پیوند فرهنگی وخونی دیرینه مردم دو استان ،مزایایی را هم برای استان ما به دنبال خواهد داشت ،اما این توسعه نباید به قیمت به محاق رفتن توسعه استان ایلام و از طریق بنا شدن دیوار آن بر روی منابع استان تحقق یابد ،چرا که چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است !

این موضوع چند روزیست فضای رسانه ای استان را ملتهب نموده است والبته به حق هم رسانه ها وفضای مجازی به این موضوع مهم واکنش نشان داده اند ،اینکه تاکنون موضوع به این مهمی واکنش نمایندگان مردم در مجلس و مسئولین استانی را در پی نداشته، رشته ایست که سر آن به درازی حق های پایمال شده مردم این استان در طول چهل سال گذشته است !

نکته جالبتر اینکه اطرافیان نمایندگان و کانال های مجازی همراه آنان با کوبیدن بر طبل شکاف طایفه ای  ،به نوعی دلیل تضییع حقوق مردم استان و چپاول منابع زیر زمینی آن از سوی استان همسایه را نتیجه شلوغ کاری رسانه ها و متورم شدن رگ لجاجت وزیر نفت دانسته و با چنین توجیهی در صدد تبرئه وکلای مردم بر آمده اند .

از اینرو لازم دانسته شد چند نکته مهم را در این خصوص یاد آور شویم ؛

اول اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید متوحه شده باشند که احداث پالایشگاه گاز مورد اشاره در سند توسعه نفت وگاز کرمانشاه همان پالایشگاه گاز گیلانغرب است که قرار است از طریق منابع گازی باباگیر ایوان فعالیت خود را آغاز کند . 

نیک می دانید که منابع گازی باباگیر ایوان ،مخزن دخیره پالایشگاه گاز ایلام است ،با احداث این پالایشگاه در گیلانغرب نه تنها باید توسعه و ایجاد فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام را فراموش کنیم ،بلکه در میان مدت با اتمام ذخایر گازی بیجار ،خاموشی مشعل گاز پالایشگاه گاز ایلام وبیکاری هزاران حوان ایلامی دور از انتظار نیست .

از اینرو نمایندگان ما به جای شانه خالی کردن و انتقال این بار این مسئولیت بر دوش رسانه ها ،توضیح دهند که برای مقابله با این اجحاف بزرگ در حق مردم استان ایلام چه کار کرده اند ؟رسانه ها در آن مقطع راه را نمایاندند ،شما بگویید برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم استان جه اقداماتی را به عمل آوردید ؟

گیرم که صدای رسانه های استان آنقدر بلند بوده که لح وزیر را در آورده باشد ،شما که صدای مردم ما در خانه ملت هستید چرا صدایتان آنقدر بلندنبود تا بتوانید رگ لج وزیر را در دست گرفته تا مانع از بنا نمودن دیوار توسعه استان همسایه بر منابع مردم استان ما شوید ؟!

دوم اینکه دست بر قضا ما عکس این قضیه را شنیده ایم که وزیر به شرکت نفت وگاز غرب دستور داده اند به دلیل مواضع نمایندگان ایلام ،موضوع توسعه میادین نفتی ایلام  وتوسعه پالایشگاه گاز را از دستور کار خارج نمایند ، شما که نماینده مردم هستید چرا از ابزار نظارتی خود برای استیضاح وزیر استفاده نکردید ؟!

عالی جنابان !وقتی که شما سرگرم بازی با مهره های کوچک استانی وشهرستانی بودید !وزیر نفت توسعه میدان نفتی مشترک چنگوله را هم از دستور کار خارج نمود و یکسال است در کشو میز کار کارشناسان وزارت نفت خاک می خورد !می دانید چرا ؟چون وزیر نفت خواست ! چون زنگنه لج کرد ! و ما کسی را نداشتیم در مقابل لج ایشان ایستادگی کند !

اگر نمی دانید بدانید ! با لج وزیر نفت ، احداث صنایع پایین دستی پتروشیمی ایلام از دستور کار خارج شده و در سند توسعه نفت وگاز کرمانشاه لحاظ شد !

این همه اجحاف وحق کشی در حق مردم مظلوم ایلام از سوی وزیر متعصب وقبیله سالار نفت کافی نبود تا نمایندگان ما به جای کشاندن وزیر به صحن مجلس ،اینک با رندی هر چه تمامتر ،تمامی تقصیرها را متوجه رسانه های استان نمایند ؟!یا اینکه پیگیری آن را به زمان  روی کارآمدن وزیر همسو در دولت جدید گره زنند ؟

مگر قدرت نفوذ ،لابگیری ،چانه زنی وتعامل با نمایندگان نمایندگان کرمانشاه کمتر است که شما بخواهید از همسویی وزیر نفت جدید برای منافع استان بهره گیری نمایید ؟ اگر شما همسو هستید آنان هم همسو هستند با این تفاوت که وزیر پشنهادی دولت جدید ،سالهاست با دو تن از نمایندگان استان کرمانشاه (آقایان مصری وعزیزی ) دوست وهمکار هستند !

شماهایی که از جسم بی جان نمایندگان دوره قبل مردم استان در مجلس برای خود پشته ساختید، این را به یاد داشته باشید که حداقل آنان با رایزنی و تعامل و همسویی با همین وزیر ،زمینه احداث پتروشیمی هلیلان ،دهلران و توسعه منابع نفت وگاز دهلران و باباگیر را فراهم کردند ، حال شما توضیح دهید ،در این مدت به جز به فنا رفتن منابع نفت وگاز ایلام و توسعه استان همسایه با استفاده از منابع زیر زمینی استان ایلام ،برای بهره مندی استان از مواهب نفت وگاز فراوان آن چه کار کردید ؟ 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
باز دوباره شروع شد!!! تابناک مطلبی بدون نام نویسنده چاپ کرد! و عملاً به دنبال بازی رسانه ای و ... است! یک کلام ... نمایندگان استانمان بی عرضه اند!!! تمام. دیگه چرا به کرمانشاه و وزیر و ... ربطش میدی عزیز دل برادر!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار