استاندار ایلام گفت: ماده ۲۰ قانون رفع موانع و حمایت از تولید برای تسریع در بهره برداری کارخانه سیمان دهلران با موافقت اعضای ستاد تسهیل استان اعمال می شود.
کد خبر: ۹۸۶۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰ 14 August 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد نوذری روز شنبه در نشست ستاد تسهیل با موضوع کارخانه سیمان دهلران اظهار داشت: دستگاه های نظارتی و اعضای ستاد تسهیل برای تسریع در اجرای این پروژه بزرگ صنعتی اهتمام دارند چرا که افتتاح این پروژه تحول و پیشرفت در شهرستان و استان را بدنبال دارد.

وی افزود: اجرای ماده ۲۰ برای سرمایه گذار تعهداتی را ایجاد می کند که سرمایه گذار و سهامداران باید به ملزم به اجرای آن شوند.

استاندار ایلام گفت: برای اجرای ماده ۲۰ علاوه بر اینکه این پروژه باید در زمان مقرر به بهره برداری برسد، سرمایه گذار نیز با تضامین لازم برای تعهد خود به دولت ارایه دهد.

نوذری تاکید کرد: تیمی در استانداری بر پیشرفت فیزیکی این پروژه بصورت مستمر نظارت و دستگاه های نظارتی استان نیز روند طرح را دنبال خواهند کرد.

وی یادآور شد: تمامی تعهدات برای پیشرفت کار بین سرمایه گذار خواهد بود و طی ۲ هفته آینده این اقدامات باید نهایی شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: این کارخانه پس از سالها انتظار مردم باید به بهره برداری برسد و سرمایه گذار باید برای افتتاح این کارخانه طبق زمانبندی تعیین شده تمام تلاش خود را بکار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد: بهره برداری از کارخانه سیمان دهلران باعث توسعه و رونق اشتغال شهرستان و استان می‌ شود و می تواند برای بیش از ۴۰۰ نفر بصورت مستقیم اشتغالزایی داشته باشد.

رییس کل دادگستری استان ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه قانون ماده ۲۰ اعمال رفع موانع تولید مشروط بر بهره برداری کارخانه سیمان دهلران است، گفت: سازمان بازرسی استان منعی برای اعمال ماده ۲۰ ندارد.

علی دهقانی افزود: اعمال ماده ۲۰ قانون مشروط بر بهره برداری از کارخانه سیمان دهلران در مدت زمان تعیین شده است و مدیرعامل و سهامداران باید در راه اندازی واحد متعهد شوند .

دهقانی تصریح کرد: در نشست های قبلی مدیر کارخانه و سهامداران متعهد شدند تیرماه ۱۴۰۰ این کارخانه را به بهره برداری برسانند اما هنوز برنامه زمانبندی اجرا نشده است.

رییس کل دادگستری استان ایلام اضافه کرد: در بحث کارخانه دهلران حمایت از تولید و رفع موانع مد نظر قرار دارد و تمامی تعهدات ۲ سویه است که بخشی مرتبط با دولت است که انجام داده و بخش دیگر آن متوجه سرمایه گذار است.

دهقانی اضافه در بحث حمایت از تولید و رفع موانع تولید هدف ما شخص نیست بلکه نفع عموم مردم برای قانون مهم است و اگر سرمایه گذار به در مدت زمان مقرر به تعهدات خود عمل نکند، طبق قانون خلع ید خواهد شد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار