مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: نزدیک به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین استان بر علیه بیماری های مختلف در چهارماهه نخست امسال مایه کوبی شدند.
کد خبر: ۹۸۳۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲ 03 August 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتررامین پورنجف  اظهار داشت: از این میزان مایه کوبی، بیش از ۲ میلیون و ۲۱۸ هزار نوبت سر واکسیناسیون احشام سبک و سنگین برعلیه انواع بیماری های دامی و مشترک در استان انجام شد.

وی افزود: این تعداد واکسیناسون بر علیه بیماری هایی چون PPR، لمپی اسکین، شاربن (سیاه زخم) ، تب برفکی و قانقاریا در بین دام های سبک و سنگین بومی و صنعتی صورت گرفت.

پورنجف یادآور شد: در چهارماهه نخست امسال ۲۴۱ هزار و ۵۷۲ مورد مایه کوبی برعلیه بیماری تب بروسلوز دام سبک و سنگین و سه هزار و ۲۴۰ قلاده سگ برای جلوگیری از بیماری هاری انجام شده است.

وی ادامه داد: در مدت یادشده ۳۳ هزار و ۸۳۷ مورد بازدید از اماکن عرضه و تولید فرآورده خام دامی صورت گرفته که در این راستا ۹۳۴ مورد اخطار کتبی صادر، تعداد ۱۶۵ مورد به مراجع قضایی معرفی و ۳۸ مورد نیز پلمپ شدند و مقدار ۱۸ تن مواد خام دامی فاسد هم ضبط و جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه طرح تشدید و کنترل نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه و تولید فرآورده خام دامی به منظور حفظ سلامت مردم و افزایش ضریب امنیت غذایی مصرف کنندگان ادامه دارد، از مردم خواست: فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی خرید کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام ادامه داد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف موضوع را به شماره تلفن گویای ۱۵۱۲ دامپزشکی استان ایلام اطلاع دهند تا مورد توسط کارشناسان بررسی و پیگیری شود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
استانمان دوهزار نفر واکسن کرونا زدن ولی دومیلیون راس دام واکسن زدن یعنی ارزش یه راس دام برای حکومت از یه نفر آدم بیشتره،
خدایا برای تو فرقی نداشت من هرجائی باشم ولی چرا اینجا؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
از واکسن کرونای انسانی چه خبر
خودشان فایزر آمریکایی زدن ما تو نوبت برکت
عدالت انقلاب
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار