۶۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی زیر کشت بهاره رفت

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: ۶۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این استان در سال زراعی جاری زیر کشت بهاره انواع محصولات کشاورزی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۸۰۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳ 24 July 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،«محمد زاهدی افزود: انواع محصولات بهاره از جمله آفتابگردان، کنجد، سیب زمینی، ذرت علوفه‌ای، چغندر علوفه‌ای، پیاز، سیر، گوجه فرنگی، پنبه، چغندر قند و انواع سبزیجات در این اراضی کشت شده‌ است.
وی ادامه داد: ۱۳ هزار هکتار این اراضی در شهرستان اراک، ۱۲ هزار هکتار در شهرستان ساوه، هشت هزار و ۵۰۰ هکتار شهرستان خنداب، هشت هزار و ۲۰۰ هکتار شهرستان شازند، هفت هزار و ۳۰۰ هکتار شهرستان خمین و ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار در شهرستان زرندیه و بقیه در سایر شهرستان‌های استان مرکزی زیر کشت محصولات رفته است. معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: کشت بهاره از اوایل اردیبهشت ماه در این استان آغاز و تا پانزدهم مردادماه ادامه می‌یابد.
زاهدی، کاهش مصرف و افزایش بهره‌وری آب کشاورزی را از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد و افزود: اجرای طرح کشاورزی حفاظتی، توسعه آبیاری تیپ، توسعه سامانه آبیاری نوین، بهره گیری از کودها و نهاده‌های برای افزایش توان گیاه در برابر تنش خشکی و انجام اقدامات ترویجی از جمله اقدامات این سازمان برای کاهش مصرف آب کشاورزی در استان است.
وی ادامه داد: چهار میلیارد ریال کمک حمایتی برای توسعه سامانه آبیاری تیپ و بهره‌گیری از کودهای ریزمغذی برای مقابله با خشکسالی و افزایش بهره‌وری آب کشاورزی در کشت بهاره امسال در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار