مدیر‌عامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه بیش از ۵۸ درصد سبد انرژی استان ایلام از طریق گاز طبیعی تاُمین می شود، گفت: گازرسانی به مناطق کمتر توسعه یافته استان باعث جلوگیری از مهاجرت روستائیان، حفظ محیط زیست و جلوگیری از قطع درختان جنگلی شده است.
کد خبر: ۹۸۰۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰ 24 July 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ عباس شس اللهی در دیدار با مدیر‌کل جدید دیوان محاسبات استان به روند گازرسانی به مناطق مختلف شهری و روستایی ایلام اشاره کرد و افزود: هم اکنون بیش از 99 درصد مناطق شهری و 96 درصد روستاها از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و با گازدار شدن شهر پهله در آینده نزدیک، تمامی شهرهای استان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه توسعه گازرسانی در روستاها به خصوص مناطق مرزی، سبب کمک به حفظ امنیت مرزها و جلوگیری از مهاجرت روستائیان می شود، اظهار داشت: شرکت گاز استان به روستاهای مرزی ایلام توجه ویژه ای داشته بطوریکه تاکنون اکثر روستاهای این مناطق گازدار شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه تنها چالش تاُمین منابع مالی شرکت گاز استان اینست که برخی ادارات و ارگانهای دولتی مبالغ قابل توجهی بابت مصرف گاز بدهکار هستند و تاکنون نسبت به بدهی خود اقدام نکرده‌اند، تصریح کرد: انتظار میرود که دیوان محاسبات از طریق بندهای قانونی در خصوص رفع این مشکل و تسویه مطالبات شرکت گاز را یاری کند.

شمس اللهی با اشاره به اینکه ادارات برای مصرف انرژی ردیف بودجه‌ای مشخص دارند ولی برخی از آنها نسبت به این موضوع مهم اهمال می‌کنند، خاطرنشان کرد: از آنجائیکه گاز بهاء مستقیما به حساب خزانه واریز می شود و تأثیر ویژه‌ای در تأمین و ارسال بودجه برای پروژه‌های گازرسانی استان دارد، کمک دیوان محاسبات در این زمینه برای توسعه گازرسانی به روستاهای باقیمانده استان راهگشا خواهد بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه الزام ادارات و دستگاههای دولتی برای استفاده از سوخت جایگزین در فصل سرد سال و هنگام حوادث قطع گاز ضروری است، گفت: سال گذشته با برنامه ریزی‌های انجام شده هیچگونه قطعی گاز در استان وجود نداشت و همین عامل، باعث رضایتمندی مردم از عملکرد شرکت شده است.

شمس اللهی با تاکید بر اینکه پایبندی همکاران به قانون و الزام به رعایت کلیه مقررات اداری باعث سلامت مالی و اداری در این شرکت شده است، اظهار داشت: این شرکت تعامل و همکاری کامل با دیوان محاسبات استان و ناظر مستقر در این مجموعه را دارد و در سالهای اخیر شرکت گاز استان دارای کمترین میزان مغایرت بندهای قانونی بوده است.

مدیر کل دیوان محاسبات استان ایلام نیز در این دیدار از خدمات شرکت گاز در امر گازرسانی به مناطق مختلف ایلام قدردانی کرد و گفت: دقت اجرای قانون، کار نظارت را دقیقتر و شفاف تر می‌کند.

محمدرضا پورافغان با بیان اینکه قطعاً در نظرات مشورتی با شرکت گاز، تعامل دو طرفه خواهیم داشت افزود: پرداخت گاز‌بهای مصرفی ادارات از الزامات است و دیوان محاسبات پیگیری های قانونی لازم را در دستور کار قرار خواهد داد.

شمس الهی در پایان این دیدار ضمن آرزوی موفقیت برای مدیر کل جدید دیوان محاسبات استان، از زحمات و حمایتهای مدیر کل سابق قدردانی کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار