مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام؛
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با اشاره به مراحل پایانی تکمیل پروژه آبرسانی به شهر ملکشاهی گفت: پیشی بینی می شود این پروژه مهم تا نیمه اول ماه جاری وارد مدار بهره برداری شده و تنش آبی شهر ملکشاهی، شهر مهر و روستاهای اما و کلکین برطرف شود.
کد خبر: ۹۸۰۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳ 24 July 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالله تیموری در بازدید نماینده حوزه شمالی مردم ایلام از روند پروژه آبرسانی به شهر ملکشاهی اظهار داشت: طرح آبرسانی به ملکشاهی شامل، سه واحد ایستگاه پمپاژ، یک واحد تصفیه خانه آب،۳۰ کیلومتر خط انتقال برق فشار قوی ۲۰ کیلو ولت، ۹ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب و ۲۴٫۵ کیلومتر خط انتقال آب فولادی به قطر ۵۰۰ میلی متر در مراحل پایانی کار قرار دارد.

وی افزود: با توجه به زمان بر شدن پروژه طرح آبرسانی به ملکشاهی و لزوم رفع مشکل تنش آبی این شهر، خط انتقال آب این طرح به طول ۲۴.۵ کیلومتر در دستور کار قرار گرفت باقی مانده خط انتقال به طول ۵.۵ کیلومتر اجرا، شیرآلات ان نصب و آماده بهره برداری گردید که با توجه به زمان بر شدن پروژه طرح آبرسانی به ملکشاهی و لزوم رفع مشکل تنش آبی این شهر، لذا اتمام خط انتقال آب این طرح به طول ۲۴.۵ کیلومتر در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام تاکید کرد: خط انتقال برق این طرح نیز بطول ۳۲ کیلومتر به پست اصلی برق ملکشاهی وصل و وارد مدار بهره برداری شد.

تیموری اضافه کرد: با توجه به اینکه یک باب ایستگاه پمپاژ و ۹هزار متر مکعب مخزن آماده بهر ه برداری بود لذا طرح اضطراری آب به شهر ملکشاهی با ظرفیت ۷۰ لیتر در ثانیه از ابتدای تیرماه سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز گردید.

وی ادامه داد: با نصب الکترپمپ شناور، ایجاد چاهک، اجرا سیستم نیرو رسانی، نصب ترانس، تهیه و تابلوهای توزیع برق در ایستگاه شماره ۲ و ۳ شهر ملکشاهی و نصب یک واحد تصفیه خانه اضطراری با کلیه الزامات آن و ظرفیت ۱۰۰ لیتر در ثانیه در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام یادآور شد: طرح آبرسانی به شهر ملکشاهی و اجرای پروژه تصفیه خانه آب تحول بزرگی در تامین آب این شهر ایجاد می‌کند و با بهره برداری از این پروژه دیگر مشکلی در خصوص تامین آب این شهر و روستاهای اطراف وجود نخواهد داشت.

سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید ضمن تقدیر از اقدامات و تلاش های مجموعه شرکت آب و فاضلاب و بر به‌ کارگیری توان دستگاه‌های اجرایی، مدیریت استان و ظرفیت نمایندگان برای به بار نشستن پروژه‌های ضروری تأکید کرد و گفت: پروژه انتقال آب برای مردم ملکشاهی ضروری است با اجرای این پروژه‌های نگرانی مردم برطرف می‌شود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار