آنگونه که از عنوان طرح بر می آید ،اعمال قانون برای حضور خودروهای غیربومی در شهرهای قرمز پیش بینی شده است ،این درحالیست که بررسی پیامک های اعمال قانون ارسالی به مالکین نشان می دهد ،عمده کسانیکه مشمول این جریمه شده اند ،افراد بومی بخش های زاگرس وشباب بوده اند که برای انجام امور روزمره خود راهی جز عبور از زیر دورلین کنترل ترافیک پلیس راه شباب پیش روی خود نداشته اند.
کد خبر: ۹۸۰۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴ 23 July 2021

تابناک ایلام ::نزدیک به دوسالی می شود که ویروس کرونا میهمان ما ایرانی هاست ،تنها ابزار دراختیار برای کنترل همه گیری ناشی از حضور این ویروس وکاهش مصائب ناشی از آن ،رعایت دستور العمل هایی همچون کاهش فاصله فیزیکی ،پرهیزاز تجمعات و ممنوعیت حضور در مراسمات و سفرهای تفریحی بوده است .

در سطح کشور وبه تبع آن در استان ایلام ،ضرورت رعایت این نکات و در پاره ای موارد اجباری شدن آن باعث شد تا از حیث بیکاری و اقتصادی فشار زیادی بر مردم تحمیل شود ،بخشی از صنوف به تعطیلی کشانیده شدند ،تعدادی از مشاغل کساد شد ،بیکاری افزایش یافت و بخشی از مردم نیز زیر بار فشار اقتصادی قامتشان خم شد .

درکنار این همه فشار مالی واسترس ناشی از حضور این ویروس مخرب ،تحمیل بار گرانی و بیکاری وکسادی بازار ،برخی تصمیمات واقدامات از سوی دستگاههای مسئول برای مردم قوز بالا قوز شده است .تصمیماتی از حنس ممنوعیت ترددها در مسیرهای ارتباطی به مناطق نارنجی و قرمز که به بهانه ای برای سرکیسه کردن مردم بینوا مبدل شده است .

بدنبال اتخاذ تصمیم ممنوعیت تردد خودروهای غیربومی در مناطق قرمر استان که در اردیبهشت سال جاری اعمال شد ،پلبس راه بعنوان دستگاه متولی ،این طرح را از طریق کنترل فیزیکی ومکانیزه محورهای ارتباطی عملیاتی نمود . اینک با گذشت نزدیک به سه ماه از اجرای این طرح ،ارسال پیامک جریمه 525هزار تومانی،مالکین خودروهای ساکن شهرستان چرداول را غافلگیر کرده است .

در حالیکه سه ماه از اجرای این طرح می گذرد ،اعمال قانون برای مالکین خودروهای ساکن یخش های شباب ،زاگرس وهلیلان که به منظور اجرای کارهای روزانه اداری وشخصی، ناگزیر به عبور از محدود دوربین کنترل ترافیک مستقر در پلیس راه شباب شده اند آن هم با جریمه 525هزارتومانی، جای سوال والبته ابهام دارد !

آنگونه که از عنوان طرح بر می آید ،اعمال قانون برای حضور خودروهای غیربومی در شهرهای قرمز پیش بینی شده است ،این درحالیست که بررسی پیامک های اعمال قانون ارسالی به مالکین نشان می دهد ،عمده کسانیکه مشمول این جریمه شده اند ،افراد بومی بخش های زاگرس وشباب بوده اند که برای انجام امور روزمره خود راهی جز عبور از زیر دوربین کنترل ترافیک پلیس راه شباب پیش روی خود نداشته اند.

انتظار می رود که در ابن شرایط سخت ونفسگیر اقتصادی که کرونا مزید بر علت شده و مردم توان لازم برای تامین معیشت خود را نیز از دست داده اند ،پلیس راه با اعمال جریمه های 525هزارتومانی مردم بینوای بومی منطقه  را نقره داغ نکند !کمترین اقدام در این خصوص تجدید نظر در اعمال قانون برای افرادی بومی است که این روزها با پیامک جریمه 525هزار تومانی حسابی غافلگیر شده اند !

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار