رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام ؛
رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: استان هیچ مشکلی در زمینه تامین مرغ مصرفی خانوار ندارد و حتی در بازه زمانی قبل از خردادماه مرغ مازاد استان به مقدار روزانه ۳۰ تا ۵۰ تن به استان‌های تهران خوزستان و کرمانشاه صادر شده است.
کد خبر: ۹۸۰۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰ 23 July 2021

 به گزارش تابناک ایلام؛ محمد علی اقدسی بیان داشت:قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ از مرغداری ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان، از کشتارگاه ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان و قیمت تمام شده برای مصرف کننده پس از کشتار ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است که البته با توجه به در نظر گرفتن هزینه حمل و نقل و توزیع با تصویب ستاد بازار تنظیم مرغ استان به ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف کننده افزایش یافت.

وی گفت:استان هیچ مشکلی در زمینه تامین مرغ مصرفی خانوار ندارد و حتی در بازه زمانی قبل از خردادماه مرغ مازاد استان به مقدار روزانه ۳۰ تا ۵۰ تن به استان‌های تهران خوزستان و کرمانشاه صادر شده است.

اقدسی ادامه داد: ۲ کشتارگاه مانشت و سیمره وظیفه کشتار و عرضه مرغ در استان را برعهده دارند که مرغ کشتار شده در این کشتارگاه ها در اختیار عاملان توزیع در سراسر استان قرار می‌گیرد و هر منطقه از استان که فاقد عاملان توزیع باشد، افراد در صورت تقاضا برای دریافت مجوز عاملیت توزیع مرغ کشتار روز به سازمان صمت برای دریافت مجوز مراجعه فعال کنند.

وی افزود:قیمت مرغ در استان ایلام تابع ستاد تنظیم بازار مرغ کشور است و روزانه به طور متوسط بین ۴۰ تا ۵۰ تن مرغ در استان ایلام تولید و عرضه می شود که این مقدار مرغ جوابگوی مصرف نیاز استان است.

اقدسی مطرح کرد: مبرابر سهمیه تعیین شده در سامانه، هیچ مشکلی در مورد تامین نهاده های دام و طیور استان وجود ندارد و تا کنون ۱۵ هزار تن نهاده به متقاضیان داده شده است و البته تامین نهاده امسال با توجه به خشکسالی بزرگ و بی سابقه حاکم بر کشور و کاهش تولید علوفه و مراتع با مشکلاتی همراه بود و همچنین وجود تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا در این مورد مزید بر علت بود.

وی گفت:: میزان تولید مرغ در استان ایلام ۲ تا سه برابر میزان مصرف استان است و طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار مرغ کشور مازاد مرغ تولیدی به استان‌های همجوار چون خوزستان و کرمانشاه یا استان پر مصرفی نظیر تهران صادر می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام اظهار داشت:مراتع استان به علت خشکسالی عدیده امسال با کاهش تولید شدید علوفه مواجه بود هرچند در بیشتر استان های کشور وضعیت به این گونه است و البته سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان ایلام برای افزایش منابع آبی خود توسعه عملیات های آبخیزداری را در دستور کار دارد و هم اکنون بزرگترین طرح آبخوان کشور در شهرستان دهلران است و امسال تقویت و توسعه طرح های عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار