به هرحال امروز کشور گرفتار موح پنجم است ،سطح رعایت نکات پیشگیرانه از سوی مردم به شدت پایین آمده است ،وضعیت بستری ها ومرگ ومیرها هم روبه فزونی است ،ستاد کرونا برای کمک به کنترل این موج ،استانهای البرز وتهران را تعطیل کرد ،اما روز گذشته وضعیت اتوبان های تهران روی دیگر همراهی مردم با مسئولین را نشان داد،یقینا باید منتظر روزهای سخت و نفسگیری باشیم !
کد خبر: ۹۸۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶ 20 July 2021

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::به لطف بی خیالی مسئولین کشور در ریشه کنی اصولی و فراگیر ویروس کرونا ،کشور وارد پیک جدید یا همان موج پنجم شده است . درست آمدیم نقطه سر خط ! شرایط به گونه ای پیش رفته که به دلیل عدم اندیشیدن راهکاری درست و منطقی برای مقابله با کرونا ،انگار درهمان روزهای اولین حضور این مهمان ناخوانده در کشور هستیم .

البته با تفاوتی عمیق باشرایط آن زمان !حداقل این بود به دلیل تازگی و ترس مردم از این ویروس ،مردم سطح بالایی از پیشگیری و احتیاط را در حوزه های گوناگون زندگی خود به کار می بستند واین موضوع می توانست قدری کار دستگاههای متولی را راحت تر کند ،اما با این حال در اصل موضوع هیچ تغییری ایجاد نشده است ،چرا که کرونا همجنان می گیرد ومی میراند!

در کنار همه این مسائل ما با یک مشکل جدی در حوزه مدیریت کشور مواجهه هستیم،مدیریت کشور در تمامی حوزه ها به معضل " توهم" خویش برتربینی و شعار درمانی" گرفتار شده است ،درکنار زحماتی که نیروهای صفی وزارت بهداشت در این مدت متحمل شده اند ،اما مدیران رده بالای آن دچار یک توهم بزرگ مدیریتی شده اند واین موضوع تمامی برنامه های مقابله ای را تحت شعاع خود قرار داده است .

در راس این سیستم یک وزیر شاعر قرار گرفته است که به جای تمهید اندیشی برای ریشه کنی این همه گیری کشنده ،صرفا شعار به مردم تحوب می دهد ،در اندیشه ماندن در قدرت در دوره گذار ،تمام تمرکز خود را بر یافتن راهی برای ماندن در همین جایگاه قرار داده واین موضوع تشدید گرفتاری ها دراین حوزه را به دنبال داشته است . اگر اینگونه نبود که بعد از نزدیک به دو سال نمی بایست در گرداب موج ها سیر می کردیم !

پس از صدور شعارهای دهن پرکن و متوهمانه مدیریت جهانی کرونا و ساخت واکسن های متعدد ایرانی وبه خط شدن کشورها برای خرید تکنولوژی و واکسن خیالی ایرانی !امروز شنیدیم که جناب وزیر به دنبال سلسه سخنان متوهمانه اش از درخواست وزیر بهداشت یک کشور از وزارت بهداشت ایران وانتقال تجربیات موفق کنترل و مقابله با کرونا سخن رانده است .

تمامی این ادعاهای آبکی در حالی مطرح می شود که کشور ما همزمان با بسیاری از کشورهای مطرح ودست چندمی به این اپیدمی گرفتار شد ،اما بررسی وضعیت کنونی تمامی کشورها باشرایط روزهای ابتدایی این همه گیری ،نشان می دهد که تمامی آنها به دلیل تمرکز واقع بینانه برای ریشه کنی کردن آن موفق عمل کرده اند و به نوعی از آن عبور کرده اند ،اما کشور ما هنوز گرفتار موج ها وسرگرم بازی با پیک های کروناست ! تازه مسئولینش از انتقال این تجربه عجیب وکشنده اشان به دیگران می گویند!

به هرحال امروز کشور گرفتار موج پنجم است ،سطح رعایت نکات پیشگیرانه از سوی مردم به شدت پایین آمده است ،وضعیت بستری ها ومرگ ومیرها هم روبه فزونی است ،ستاد کرونا برای کمک به کنترل این موج ،استانهای البرز وتهران را تعطیل کرد ،اما روز گذشته وضعیت اتوبان های تهران روی دیگر همراهی مردم با مسئولین را نشان داد،یقینا باید منتظر روزهای سخت و نفسگیری باشیم !

از اینرو باید گفت که با شرایطی که کشور در حوزه های گوناگون سیاسی و سیاست داخلی وبین المللی با آن گرفتار است در حوزه مهمی همچون سلامت باید همجنان شعار بشنویم وبس ! این در حالیست که تنها راهکار عمومی برای قفل کردن مسیر شتابان حرکت کرونا فقط وفقط واکسیناسیون عمومی است . تا تکلیف خود را با جهان روشن نکنیم ،تا به معاهدات بین المللی تمکین نکینم ومثل تابعی از بین الملل رفتار نکنیم ،باید همچنان مرگ عزیزانمان را به نظاره بنشینیم،لب بگزیم و صدایمان هم بالا نیاید!

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار