چنانچه دختر شما استفاده از لوازم آرایش را دوست دارد و به حد کافی بزرگ شده و می‌تواند از عهده‌ی آن برآید با رعایت نکات زیر این کار را انجام دهید.
کد خبر: ۹۷۹۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵ 20 July 2021

دختران از چه سنی میتوانند آرایش کنند؟

به احتمال زیاد به دفعات زمانی که در حال آرایش بوده اید دیده اید که دخترتان با علاقه به شما خیره شده. امکان دارد از خود سوال کنید که آیا یه او اجازه دهم آرایش کند یا نه؟ در ادامه نکاتی در مورد آرایش دختران را توضیح خواهیم داد.

دختران از چه موقع میتوانند آرایش کنند؟

سن علاقه به استفاده از لوازم آرایش در دختران فرق دارد، به گونه ای که حتی برخی ها به طور کل به این مسئله علاقه‌ای ندارند پس سن دقیقی را نمی‌توان گفت. ولی چنانچه دختر شما استفاده از لوازم آرایش را دوست دارد و به حد کافی بزرگ شده و می‌تواند از عهده‌ی آن برآید با رعایت نکات زیر این کار را انجام دهید.

چند نکته در مورد آرایش دختران
زیبایی طبیعی دختر خود را تایید کنید

پیش از معرفی هر نوع لوازم آرایش اطمینان داشته باشید که دختر شما می‌داند که از زیبایی درون و صورت بهره مند است. چرا که لوازم آرایش تنها برای زیبایی چهره هستند ولی ارزش زیبایی درون یقینا بیشتر از زیبایی چهره می‌باشد. در این مرحله چیزی که در اولویت است این است که او باید با پوست خود راحت باشد در غیر این‌صورت به علل اشتباه به لوازم آرایش گرایش پیدا خواهد کرد.

چه وقتی آرایش کردن برای دختر شما زود است؟

شاید دخترتان تصور کند که برای آغاز آرایش کردن دیگر خیلی دیر شده است، ولی باید به او بفهمانید که دوران کودکی هیچ گاه در زندگی انسان قابل برگشت نیست،پس باید تا آنجایی که می‌تواند از کودک بودنش لذت ببرد.

همینطور باید به او کمک کنید که بفهمد آرایش کردن، نه فقط ظاهرش را نسبت به سنی که دارد پیر تر می‌کند، بلکه توجه اشخاص غریبه که در سن و سال او بسیاری خطرناک نیز هست را به خود جلب می‌کند.

با محصولات مراقبت از پوست آغاز کنید

یکی از کارهایی که باید انجام بدهید این است که به او یاد دهید تا بسیار کم از لوازم آرایش استفاده کند. نوجوانان اغلب پوست چربی دارند پس در این سن داشتن رژیم غذایی که جوش‌های پوست را کم کرده و برای سلامت پوست مناسب است خیلی مهم می‌باشد. البته نوجوانان در رعایت رژیم غذایی قدری کوتاهی می کنند اما شما باید شیوه پاک‌سازی و مرطوب کردن منظم پوست و همینطور اهمیت آن را به دختر خود یاد بدهید.

به دخترتان در انتخاب کمک کنید

شما به عنوان کسی که تجربه ای در این موضوع دارد می توانید به صورت غیر مستقیم او را در مسیر آرایش ملایم و کم بگذارید مثلا با گفتن اینکه آرایش کردن تو را از این سنی که هستی بزرگتر نشان میدهد.

با مقدار کم آغاز کنید

خط لب، خط چشم، کرم پودر و پنکیک را به یک‌باره در اختیار او نگذارید بلکه با اصول اولیه و کم کم آغاز کنید. دختر شما هر چه بیشتر آرایش کند مجبور به خرید بیشتر لوازم آرایش خواهد شد و درنتیجه هزینه شما افزایش پیدا می کند. مثلا به‌جای خرید رژ لب گران با برق لب رنگی آغاز کنید. سایه‌های چشم خنثی، مرطوب کننده‌های رنگی و ریمل‌های مژه و ابروی قهوه‌ای رنگ موارد خوبی برای آغاز استفاده از لوازم آرایش هستند.

احساسات او را نادیده نگیرید

زمانی که دختر شما یاد گرفت که چگونه از پوست خود مراقبت کند و لوازم آرایش را استفاده کند، اکنون وقت این است که بگذارید تا با انواع آرایش، رنگ‌ها و مدل‌ها احساسات خود را نشان دهد. چنانچه هر هفته آرایش‌های گوناگونی می‌کند اما بیشتر ازخواسته‌های شما نمی‌رود، بنابراین نگران نباشید. مدام زیبایی او را به او خاطر نشان کنید چرا که با این کار احساس خوبی از خود خواهد داشت و زیبایی حقیقی او بیشتر نمود خواهد کرد./ح

 

 

برچسب ها: آرایش کردن ، دختران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار