مدیر‌عامل شرکت گاز استان ایلام:
مدیر‌عامل شرکت گاز استان ایلام گفت: گاز‌رسانی به روستای تاریخی سرابکلان در شهرستان سیروان با نظارت سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۷۹۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰ 19 July 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ عباس شمس اللهی در بازدید مشترک مدیرعامل شرکت گاز و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از روند اجرایی پروژه برای رفع چالش‌های موجود و تسریع در انجام کار گاز‌رسانی، بیان داشت: گاز‌رسانی به این روستا با نظارت ناظرین شرکت گاز و میراث فرهنگی و سایر دستگاهها تواُمان اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه سرابکلان یک روستای تاریخی است و عرصه روستا بطور کامل جزو آثار باستانی و تاریخی محسوب می‌شود، کار گازرسانی به این روستا با حساسیت ویژه‌ای انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام اضافه کرد: چالش‌ها و موانع پیشرفت کار و ارائه راهکارهای تسریع در اجرای آن با حضور مدیران دو دستگاه در بازدید میدانی بررسی شد و انتظار می‌رود عملیات گاز‌رسانی به روستای سرابکلان بعنوان بزرگترین روستای شهرستان سیروان با ۱۹۷ خانوار ساکن و جمعیتی بالغ بر ۷۳۹ نفر تا پایان شهریور ماه به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه تنها روستای باقیمانده این شهرستان روستای سرابکلان است که بدلیل داشتن بافت تاریخی و عدم صدور هر‌گونه مجوز حفاری از سوی میراث فرهنگی تاکنون گازدار نشده بود، ادامه داد: با پیگیری‌های بعمل آمده و انعقاد تفاهم نامه جامع نظارتی و اجرایی با میراث فرهنگی استان، مجوز قانونی لازم برای گازرسانی به روستای سرابکلان اخذ، پیمانکار اجرایی انتخاب و از ابتدای سال جاری عملیات اجرایی آن شروع شده است.

شمس الهی با اشاره به اینکه عملیات گاز‌رسانی در این روستا با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در حال اجر ا‌ست، تصریح کرد: به‌ دلیل نیاز به دقت، نظارت و حساسیت شدید و انجام حفاری‌های مسیر شبکه و انشعابات داخلی روستا توسط اداره میراث فرهنگی، اجرای لوله گذاری و نصب انشعاب توسط پیمانکار اجرایی شرکت گاز بصورت حفاری دستی انجام می گیرد که سبب کندی در پیشرفت پروژه شده است.

مدیر‌عامل شرکت گاز استان ایلام عنوان کرد: ضریب نفوذ گاز رسانی در خانوارهای این شهرستان در حوزه شهری ۱۰۰ درصد و در حوزه روستایی ۹۶ درصد می‌باشد.

وی، مطرح کرد: شهرستان سیروان دارای یک شهر و ۶۱ روستا می‌باشد که تاکنون شهر لومار و ۵۸ روستای آن از نعمت گاز برخوردار و پروژه گاز‌رسانی به روستاهای چم شیر و چم‌روته نیز تا پایان ماه جاری به اتمام رسیده و این روستاها نیز گازدار خواهند شد.

شمس اللهی خاطرنشان کرد: شهرستان سیروان دارای ۵ هزار‌و ۷۸۷ مشترک شامل یکهزار‌و ۳۳۵ مشترک شهری و ۴ هزار‌و ۴۵۲ مشترک روستایی می‌باشد و در این شهرستان مجموعاً ۳۰۵ کیلومتر خطوط لوله شامل ۴۶ کیلومتر خط تغذیه و ۲۵۹ کیلومتر شبکه توزیع اجرا و تعداد ۱۲ ایستگاه تقلیل فشار CGS و TBS احداث شده است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار