معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: قطع برق باید با اطلاع باشد تا خسارتی به صنعت و وسایل برقی مردم وارد نشود.
کد خبر: ۹۷۹۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۲ 19 July 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ جهانگیر رستمزاد  در نشست گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: نوسان برق موجب از کار افتادن وسایل برق و حتی خسارت به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط استان شد.

وی از شرکت توزیع برق استان خواست به منظور پیشگیری از هرگونه خسارت به وسایل برقی برنامه زمانبندی قطع برق به مردم اعلام شود.

معاون استاندار ایلام اضافه کرد: قطعی برق بحثی ملی و کشوری است اما پیگیر قطع برق از طریق برق منطقه غرب شدیم، با توجه به وضعیت استان‌های گرمسیری استان و شرایط جغرافیایی نباید بیشترین قطعی ها متوجه استان ایلام می شد.

رستمزاد تاکید کرد: ایلام واحدهای بزرگ صنعتی که همچون استان‌های دیگر برق مصرف کند ندارد و تنها واحد صنعتی کارخانه سیمان است که بالاخره برق آن وصل و شروع به فعالیت کرد.

وی یادآور شد: خوشبختانه طی ۱۰ روز گذشته قطعی برق نداریم اما باید مردم استان با مصرف صحیح به افزایش ظرفیت برق کمک کنند زیرا قطعی برق متوجه خود آنها می شود و قطع برق بدون برنامه و اطلاع رسانی موجب خسارت زیادی به وسایل برقی مردم شده است.

وی همچنین در این نشست به وضعیت شهرک صنفی ایلام اشاره کرد و گفت: شهرک صنعتی استان هرچه سریعتر وضعیت ۲۰۰ متقاضی قبلی برای جابجایی در این شهرک را تعیین تکلیف کند و مابقی افراد، اتحادیه ها و صنوف آلاینده را طبق برنامه زمانبندی معرفی کند در غیر این صورت گذر زمان و ارسال بخشنامه های سالانه شرکت شهرک ها موجب افزایش قیمت زمین ها می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان نیز گفت: برنامه خاموشی احتمالی بر روی سایت وزارت نیرو و اپلیکیشن برق من بارگذاری شده و افراد می توانند با نصب اپلیکیشن به صورت آنلاین از خدمات شرکت برق بهره مند شوند.

هادی شیرخانی اظهار داشت: باید برق ۵۰ درصد دستگاه های اجرایی از محل مولدهای اضطراری تامین شود.

وی افزود: فعلا خاموشی نداریم و اکنون ۱۰ درصد افزایش ظرفیت به استان اضافه شده و اکنون میزان ظرفیت برق استان به ۳۵۰ مگاوات رسیده است.

وی همچنین در خصوص خاموشی های اخیر نیز گفت: سیستم هوشمند به صورت اتوماتیک از مرکز برق مناطق مختلف را قطع می کند و شرکت دخل و تصرفی در این قطعی ها ندارد.

شیرخانی گفت: از آنجایی که ما توزیع کننده برق هستیم در بحث قطع برق اولین کسی که متضرر می شود شرکت ماست با این وجود تلاش شده تا با اطلاع رسانی به مردم نسبت به مصرف درست و کاهش قطعی برق کمک کنیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار