معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اکنون روزانه تا سه هزار نفر در استان می توانند واکسن کرونا تزریق کنند اما استقبال از تزریق ضعیف است.
کد خبر: ۹۷۹۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶ 18 July 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ جمیل صادقی فر در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: ۴۹ هزار و ۱۲۸ نفر در استان تاکنون از جمعیت بالای ۶۵ سال واکسن تزریق کرده اند که این آمار حدود ۶۵ درصد جامعه هدف را تشکیل می دهد.

وی افزود: شهرستان بدره با ۶۶ درصد و مهران و ۳۱ ملکشاهی ۳۲ درصد به ترتیب بیشترین و کمترین واکسن را تزریق کرده اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام آمار تزریق واکسن در شهرستان‌های دهلران ۳۹ درصد، چرداول ۴۲، هلیلان ۴۹، سیروان ۴۶، ایوان ۵۰، دره شهر ۵۵ ، آبدانان ۵۷ درصد و ایلام را ۳۷ درصد اعلام کرد.

صادقی فر تاکید کرد: نرخ ابتلا در شهرستان‌های آبدانان، دره شهر و مهران افزایش پیدا کرده اما وضعیت شهرستان مهران از نظر گسترش ابتلا و بستری اصلا خوب نیست.

وی یادآور شد: همچنین روند ابتلا در ملکشاهی افزایشی و علت اصلی آن ارتباط با شهرستان مهران است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد افراد مبتلا و بستری دارای میانگین سنی ۳۰ تا ۵۰ سال اعلام کرد و گفت: وضعیت مهران عادی نیست و باید نگاه مردم نسبت به خطر بیماری تغییر کند.

صادقی فر خواستار انجام یک اقدام سریع برای مهار کرونا در مهران شد و گفت: گردش ویروس در این شهرستان بالاست زیرا افراد مبتلا قرنطینه را رعایت نمی کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: با وجود اینکه در ۲ نوبت واکسن تزریق می شود اما مراجعه مردم ضعیف است.

صادقی فر اظهار داشت: باید راهبردهای فعالی بکار گرفته شود و صدا و سیما و رسانه ها پای کار باشند و مردم را از مزایای تزریق واکسن مطلع کنند./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار