مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: عرضه و ذبح دام به مناسبت عید قربان با توجه به وجود بیماری های مشترک انسان و دام در اماکنی غیر از کشتارگاه‌ها در این استان ممنوع است.
کد خبر: ۹۷۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ 18 July 2021

به گزارش تابناک ایلام  ؛ دکتر رامین پورنجف اظهار داشت: با توجه به روند گسترش کرونا و وضعیت قرمز استان ایلام بر اساس ابلاغیه سازمان دامپزشکی، تمامی احشام برای عید قربان فقط در کشتارگاه‌ها و اماکن از قبل تعیین شده توسط دامپزشکی ذبح می‌شوند.

وی افزود: ۳۱ گروه ثابت و سیار نظارت بر میادین عرضه دام زنده و کشتارگاه ها را در روز عید قربان بر عهده دارند که از این تعداد ۱۴ گروه ثابت و ۱۷ گروه سیار در روز عید قربان نظارت بر میادین عرضه دام و کشتارگاه های سراسر استان را انجام می دهند.

مدیرکل دامپزشکی ایلام یادآور شد: افرادی که قصد ذبح دام در منزل را ذبح کنند، در صورت برخورد با لاشه مشکوک دام ذبح شده موضوع را سریع به دامپزشکی اطلاع تا گروه‌های گشت سیار برای بازرسی لاشه به محل مورد نظر مراجعه و دام را مورد بازرسی قرار دهند.

پورنجف ادامه داد: همچنین ۱۵ ناظر ذبح شرعی، ۱۲ دکتر دامپزشک و ۳۳ نفر بازرس سلامت گوشت روز عید قربان کشیک هستند تا گوشت های ذبح شده سالم و عاری از آلودگی باشد.

وی اضافه کرد: کشتارگاه های مجاز و مورد تایید دامپزشکی در روز عید قربان از ساعت هفت صبح تا یک ظهر فعال و آماده ذبح و عرضه لاشه سالم به متقاضیان هستند.

پورنجف اظهار داشت: با توجه به وجود ۸۰۰ عامل بیماری زای مشترک انسان و دام مردم در روز عید قربان از طریق کارشناسان و ناظران دامپزشکی از سلامت لاشه دام خود مطمئن شوند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار