معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ؛
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: همه متولدان سال ۱۳۳۵ و پایین‌تر برای دریافت دز اول واکسن کرونا در سامانه سلامت ثبت نام کنند.
کد خبر: ۹۷۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰ 14 July 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛  دکتر جمیل صادقی فر  در جلسه قرارگاه شهرستانی کرونا اظهار داشت: هیچ مشکلی برای تزریق واکسن کرونا در استان ایلام نیست و سه سالن آموزش و پرورش، قلاویزان و کوشا آماده ارائه خدمات به گروه‌های هدف بر اساس رده بندی های تعریف شده وزارت بهداشت است.

وی اضافه کرد: هر چند تعداد واکسن‌های موجود در استان کم است اما با توجه به نگاه ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان های مرزنشین، می‌توان میزان دریافت و تقاضا برای دریافت واکسن کرونا به وزارتخانه را افزایش داد و طبق بخشنامه ابلاغی وزارت بهداشت بیماران زمینه ای از ابتدای مردادماه اولین دز واکسن خود را دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه وضعیت ابتلا و بستری ویروس کرونا در استان ایلام روندی افزایشی و نگران‌کننده دارد، تاکید کرد: میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان ایلام به ویژه مرکز استان از میزان کشوری پایین تر است و این امر بیانگر کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط مردم، صنوف مختلف و ادارات است که باید شیوه نامه ها به مانند پیک های گذشته مورد توجه و اهتمام مردم قرار بگیرد.

صادقی فر با بیان اینکه آمارهای کرونایی ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام مستند و صادقانه است، یادآور شد: پروتکل های بهداشتی توسط بیشتر مردم رعایت نمی شود و استان ایلام در این مورد یکی از پایین ترین استان های کشور است که تداوم این موضوع باعث همه گیری گسترده و نگران کننده ویروس می شود.

وی با انتقاد از روسای اتحادیه ها گفت: باتوجه به شیوع موج پنجم کرونا در استان، هر اتحادیه باید به صنوف تحت نظر خود لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی را گوشزد کند و طبق شواهد رعایت شیوه نامه های بهداشتی در نانوایی ها بسیار کمرنگتر از گذشته شده است و نیز باید در ابتدای ورودی های پاساژها ماسک برای مشتریان فاقد ماسک گذاشته شود و همه مغازه داران و بازاریان از صنوف مختلف مکلف به گذاشتن ماسک هستند.

وی یادآور شد: استان ایلام در زمینه بیماریابی اقدامات و فعالیت های تاثیر گذاری داشته و در این زمینه استان چهارم است و هم‌اکنون ۱۲۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

رییس شبکه بهداشت شهرستان ایلام هم گفت: ۶۴ درصد جمعیت بالای ۷۰ سال ایلام تا کنون واکسن دریافت کرده اند و از ۲۱ هزار واکسن تحویل شده تعداد ۱۷ هزار و ۳۰۰ واکسن تزریق صورت گرفته و از این تعداد ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر دز اول را دریافت کرده اند و پنج هزار و ۳۰۰ نفر دز دوم را دریافت کردند

دکتر مقصودی نژاد یادآور شد: میزان رعایت ماسک در شهرستان ایلام ۴۵ درصد و در کشور ۶۵ درصد است در حالیکه باید درصد رعایت شیوه نامه های بهداشتی و ماسک در شهرستان به حداقل ۷۰ درصد افزایش یابد.

وی خواستار جلوگیری از فعالیت باشگاه های ورزشی به ویژه باشگاه های فاقد تهویه و تعداد زیاد بیشتر از ۱۵ نفر ورزشکار، معرکه گیرهای پیاده راه سعدی و ممنوعیت ورود به فضاهای سبز، آرامستان ایلام و شهرهای بازی شد.

به گزارش ایرنا، در این نشست مقرر شد نظارت های جدی نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی در نانوایی های سطح شهر، تعطیلی رستوران ها، باشگاه های ورزشی، آموزشگاه ها و مراکز بازی و آرامستان ها انجام شود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار