مدیرکل انتقال خون ایلام گفت: در سه ماه نخست امسال سه هزار و ۴۶۸ هزار واحد خون در این استان اهدا شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد رشد را نشان می دهد.
کد خبر: ۹۷۸۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵ 13 July 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر مهدی اکبری دهبالایی اظهار داشت: از این تعداد اهدا کننده خون در استان سه هزار و ۳۲۲ نفر آقا و ۱۴۶ نفر خانم هستند.

به گفته وی از این تعداد اهدا کننده ۴۴۸ نفر برای اولین بار اهدا خون انجام داده‌اند.

مدیر کل انتقال خون استان ایلام با اشاره به اینکه میزان مراجعه اهدا کنندگان خون در سه ماهه نخست امسال چهار هزار و ۹۷ نفر بوده است، یادآور شد: میزان مراجعه اهدا کنندگان خون در سه ماهه نخست سال گذشته ۳ هزار و ۴۷۷ نفر بوده که در سال جاری با رشد ۱۷ درصدی همراه بوده است.

اکبری دهبالایی با بیان اینکه از مجموع اهدا کنندگان سه ماهه اول امسال تعداد ۱ هزار و ۸۰۷ نفر اهدا کننده مستمر بوده‌اند، اضافه کرد: تعداد ۱ هزار و ۱۵۵ نفر نیز از اهدا کنندگان با سابقه هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد اهدا کنندگان خون در سه ماهه نخست سال ۹۹ تعداد ۲ هزار و ۹۴۰ نفر بوده است، تصریح کرد: تعداد اهدا کنندگان خون در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد نزدیک به ۱۸ درصد رشد همراه بوده است.

مدیرکل انتقال خون ایلام حفظ ذخایر خونی استان در سطح مطلوب کنونی را نیازمند همراهی و اهدای مستمر خون دانست و گفت: توصیه و درخواست ما به اهداکنندگان و مردمی که از سلامت برخوردار هستند و علائم بیماری ندارند، این است که جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون ایلام مراجعه و نسبت به اهدای خون اقدام کنند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار