امام جمعه ایلام:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: حجاب و عفاف یک مقوله ارزشی به یادگار مانده از ایران باستان است که باید تمام زنان و مردان به موازین آن پایبند باشند.
کد خبر: ۹۷۷۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 13 July 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام والمسلیمن اله نور کریمی تبار  در جمع تعدادی از بانوان اقشار مختلف بسیج و اساتید دانشگاهی به مناسبت هفته حجاب و عفاف اظهار داشت: حجاب و عفاف طبق اسناد، سنگ نوشته ها و کتیبه های موجود پوشش زنان و مردان ایران باستان بر اساس حجاب و عفاف بوده و دین اسلام نیز با ورود به کشور بر این مقوله مهم ارزشی تاکید فراوان داشته است.

وی افزود: اما در طی دهه های اخیر و حتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان با تمام توان رسانه های و فرهنگی خود سعی کرده اند که زنان و مردان ایرانی را از هویت ایرانی اسلامی خود جدا و کانون خانواده ها را به سمت پوچی و فرهنگی های غربی بکشانند.

امام جمعه ایلام ادامه داد: دشمن با شیب ملایم تا حدودی به اهداف خود دست یافته و می توان این را از محتوای برنامه های فضاهای مجازی یا البسه های موجود در فروشگاه ها و حتی نوع پوشش مردم متوجه شد.

حجت الاسلام کریمی تبار تاکید کرد: حجاب و عفاف موضوعی مهم و برگرفته از فرهنگ و هویت دینی و ایرانی ماست که باید توسط دستگاه های مرتبط فرهنگی به ویژه رسانه ها ترویج و گسترش یابد تا دشمن به اهداف خود دست پیدا نکند.

وی یادآور شد: یکی از عوامل و سرمنشاهای اصلی افزایش آمار طلاق و ناهنجاری های اجتماعی از جمله اعتیاد در بنیان خانوده ها کمرنگ شدن حجاب و عفاف است که باید به طور جدی تر به آن پرداخته شود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: نکته مهم و قابل توجه اینکه حجاب و عفاف فقط مختص بانوان و دختران نیست، بلکه توجه به نوع پوشش و رعایت حیا و عفت باید توسط آقایان نیز مورد توجه باشد.

وی گفت: حجاب یک پوشش بیرونی و مربوط به ظاهر افراد و عفاف یک پوشش دورنی و مربوط به دورن و رفتار یا هویت فرد است که این ۲ مقوله از هم ناگسستنی و همسو با هم انسان را به تعالی می رسانند.

وی تاکید کرد: برای برون رفت از وضعیت موجود و نیز مقابله فرهنگی با هجمه های رسانه ای و تبلیغاتی دشمنان که هویت ایرانی اسلامی جامعه ما را نشانه گرفته است، باید متولیان فرهنگی با ایجاد کارگروه های مرتبط راهکارهای عملی و عامه پسند را ارائه دهند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
کریمی تبار تا چادرو روسری رو سر مردان ایلام نکنه کوتاه نمیاد،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
ابوی محترمشان با قبا و عبا تو خیابان میگشت احتمالا بخواد همه را بشکل ایشان دربیارن،
هرچن حاجی ولی بگ از بزرگان ایل خزل بود و پیشنماز مسجد زینب
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار