مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام:
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی جامع و بسیار فراگیر است و قابلیت اجرایی بالایی هم دارند و سند ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می تواند مکمل آنها قرار گیرد.
کد خبر: ۹۷۷۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳ 13 July 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ سمیه حیدری از برگزاری جلسه کارگروه سند ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی خبر داد و عنوان کرد: این سند از مصوبات الزام آور شورای فرهنگ عمومی و در واقع برشی مهم از یک برنامه عملیاتی جهت توسعه فرهنگی است که پیگیری و روند اجرای آن در استان بر عهده کتابخانه های عمومی است.

وی هدف از تدوین این سند را ترویج کتابخوانی دانست و اظهار کرد: این سند به عنوان یک سند بالادستی، اهداف مختلفی را مانند ارتقای آگاهی عمومی، مشارکت اقشار مختلف مردم در توسعه فرهنگ مطالعه مفید، تاکید بر معرفی و در دسترس قرار دادن کتب مناسب، هدایت منابع مالی و امکانات زیرساختی به سمت برنامه های هدفمند کتابخوانی و سازماندهی برنامه های فرهنگی مرتبط با کتاب را پیگیری می‌کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام بیان داشت: توسعه فرهنگ عمومی یک وظیفه فرا سازمانی است و اداره کتابخانه های عمومی استان با همکاری دستگاههای فرهنگی و بهره گیری از تجارب و دانش کارشناسان آن، کارگروه اجرایی آنرا تشکیل داده است.

حیدری افزود: ارتقای فرهنگ عمومی جامعه از طریق کتاب و کتابخوانی، از اهداف نهاد کتابخانه های عمومی کشور است و تلاش مجموعه همکاران کتابخانه‌های عمومی استان این است که با گردآوری منابع مکتوب و مجموعه سازی، کتاب را به سهل ترین وجه ممکن به دست علاقمندان برسانیم.

وی تصریح کرد: برنامه های نهاد کتابخانه‌های عمومی عمومی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی جامع و بسیار فراگیر هستند و قابلیت اجرایی بالایی هم دارند لذا سند ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می تواند مکمل آنها قرار گیرد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار