مدیرکل دامپزشکی ایلام؛
مدیرکل دامپزشکی ایلام اظهار داشت:گوشت مرغ باید از طریق کشتارگاه های مجاز ذبح و بسته بندی شده باشد چرا که این نوع مرغ از لحاظ سلامت گوشت و همچنین ذبح شرعی مورد تایید کارشناسان و ناظران دامپزشکی است.
کد خبر: ۹۷۷۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰ 12 July 2021

 به گزارش تابناک ایلام؛ وزن نهایی مرغ بسته بندی شده کشتارگاهی وزن واقعی گوشت مرغ بوده که از لحاظ اقتصادی نیز برای مصرف کننده و خریدار مقرون به صرفه است.

: خطر عرضه طیور آلوده و بیمار، خطر احتمال عدم رعایت ذبح شرعی و حرام شدن گوشت مرغ و ریختن خونابه و امعاء و احشاء مرغ در معابر عمومی و ایجاد آلودگی زیست محیطی از جمله معایب و مخاطرات خرید گوشت از مراکز عرضه مرغ زنده است.

بوی تعفن حاصل از نگهداری مرغ زنده و کشتار آن در اماکن غیرمجاز، ایجاد فضای مناسب برای تجمع و تولید مثل حشرات و جوندگان موذی، خطر بروز و شیوع بیماری های خطرناکی چون آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان، سالمونلا یا انتشار و شیوع بیماری های عفونی واگیردار به عنوان یک تهدید جدی علیه سرمایه واحدهای مرغداری استان از موانع تولید گوشت مرغ دیگر موارد مخرب مصرف این گونه مرغ ها به شمار می رود.

عمر ماندگاری و تاریخ مصرف تخم مرغ بسته بندی شده از زمان تولید تا یک ماه پس از تولید است که باید بر روی تخم مرغ ها درج شده و همچنین پوسته تخم مرغ باید فاقد شکستگی، بدون ترک خوردگی، تمیز و عاری از هرگونه آلودگی ظاهری باشد.

خانواده ها به منظور حفظ بهداشت و سلامت عمومی جامعه و جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی، گوشت مرغ و همچنین تخم مرغ مورد نیاز خود را از مراکز مجاز عرضه کننده مرغ دارای بسته بندی بهداشتی و تولید شده توسط کشتارگاه های طیور تامین کنند.

مرغ و تخم مرغ ۲ ماده خام پرمصرف هستند که عدم توجه به رعایت نکات بهداشتی در خصوص این ۲ فراورده امکان ایجاد بیماری و مسمومیت در مصرف کنندگان را فراهم می کند./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار