مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام:
شنبه زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از چاپ و بروزرسانی کتاب راهنمای گردشگری با عنوان جاذبه‌های گردشگری استان ایلام خبر داد.
کد خبر: ۹۷۷۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷ 12 July 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام بیان داشت: کتاب جاذبه‌های گردشگری استان شامل پیشینه تاریخی، جغرافیا، صنایع‌دستی، سوغات محلی، موسیقی بومی، مردم‌شناسی، یادمان‌های دفاع مقدس، معرفی آثار شاخص تاریخی و گردشگری و مشخصات دفاتر، مهمان پذیر‌ها و هتل هاو …استان ایلام است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار کرد: این کتاب بیش از ۵ هزار جلد در ۲۰۰ صفحه به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی چاپ شده است و در اختیار گردشگران و مسافران استان قرار می‌گیرد.

شنبه‌زاده تصریح کرد: در این کتاب مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، طبیعی و زیارتی ۱۲ شهرستان این استان به تفکیک آورده شده است.

او هدف از چاپ این کتاب را شناساندن مناطق جغرافیایی و جاذبه‌های گردشگری شهر‌ها و روستا‌های استان به گردشگران عنوان و اضافه کرد: صنعت گردشگری به عنوان شاخه‌ای پویا ازبخش خدمات بیش از فعالیت اقتصادی دیگر نیازمند معرفی و بازاریابی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام ادامه داد: استان ایلام با بهره‌مندی از تاریخ و میراث ده‌هزارساله از زندگی اجتماعی بشر، گردشگری دفاع مقدس و گردشگری مذهبی از ظرفیت بالایی برای جلب گردشگران برخوردار است.

او یادآور شد: دره‌های شگفت انگیز، رود‌ها و آبشار‌های زیبا، غار‌های بی‌نظیر، کوه‌های سربه فلک کشیده، اقلیم‌های متنوع آب و هوایی، همجواری دیدنی کوه و دشت، سادگی هزار رنگ طبعیت وحشی، صداقت فرهنگ و هنر و چشم‌انداز‌های بدیع، ایلام سرزمین رنگ‌ها را به شاهکار خلقت ایران تبدیل کرده است.

شنبه‌زاده ابراز امیدواری کرد: چاپ این کتاب نقش مهمی در شناساندن و معرفی مناطق تاریخی، طبیعی و گردشگری استان ایلام به عموم گردشگران داشته باشد./ح

 

بیشتر بخوانید

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار