معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام:
سرهنگ یاسمی گفت: کارشناسان مستقر در مرکز مشاوره آرامش و مراکز مددکاری کلانتری‌های استان، طی ۳ ماهه نخست امسال توانسته‌اند از کل پرونده‌های ارجاع شده به این واحد‌ها، ۶۷ درصد آن‌ها را به سازش و مصالحه ختم کنند.
کد خبر: ۹۷۶۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰ 07 July 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ فرزاد یاسمی معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام نقش مشاوران و مددکاران اجتماعی را در پیشگیری از آسیب‌ها و جرائم در جامعه بسیار تاثیرگذار دانست و اظهار کرد: کارشناسان مستقر در مرکز مشاوره آرامش و مراکز مددکاری کلانتری‌های استان، طی ۳ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ توانسته‌اند از کل پرونده‌های ارجاع شده به این واحد‌ها ۲ هزار و ۱۴۴ پرونده، معادل ۶۷ درصد آن‌ها را به سازش و مصالحه ختم کنند.

سرهنگ یاسمی بیان داشت: بیشترین علل ارجاع پرونده‌های قضائی به مرکز مشاوره آرامش و دوایر مددکاری در حوزه‌های خانوادگی، اجتماعی، حقوقی، ازدواج، تحصیلی و غیره بوده و در صورت نیاز آن‌ها را به نهاد‌ها و مراکز حمایتی ارجاع و معرفی کرده ایم.

معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام تصریح کرد: اختصاص وقت و زمان برای حرف زدن و گفت وگو در بین خانواده‌ها به حداقل و در بعضی مواقع به صفر رسیده و شاید یکی از دلایل اختلافات، کشمکش و درگیری‌های درون خانوادگی، عدم گفت و گو و ضعف در بیان مشکلات است که اکثر خانواده‌ها با وجود اینکه در کنار هم و زیر یک سقف زندگی می‌کنند، اما عملا با هم نیستند و خلاء عاطفی در بین آن‌ها مشهود و محسوس است.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه افراد زیادی در سطح جامعه دارای اختلات روانی هستند بایستی در حوزه سیاست گذاری اجتماعی، برای سلامت روانی و اجتماعی اطلاع رسانی و مداخله کردن سازمان‌ها را تقویت کنیم.

وی یادآور شد: نیروی انتظامی نیز در این راستا سامانه مشاوره تلفنی پلیس پاسخگو را با هدف دسترسی آسان مردم به خدمات مشاوره‌ای راه اندازی کرده و هم استانی‌های گرامی می‌توانند در جهت پیشگیری از خشونت و موضوعات سوء، خدمات مشاوره‌ای رایگان دریافت کنند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار