چرا باید در این کشور همیشه مناطق محروم وکمتر برخوردار چوب دیگر مناطق توسعه یافته وبرخوردار را خورده ،برنامه ریزی ها در تمامی حوزه ها به گونه ای باشد که در آن رفاه وآسایش برای مردم توسعه یافته تضمین وچوب ناکارآمدی ها وسوء برنامه ها همواره بر سر مردم محروم وکمتر توسعه یافته فرود آید !؟
کد خبر: ۹۷۶۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۵ 05 July 2021

تابناک ایلام ::اخیرا معاون وزیر نیرو در امور برق با ارسال نامه ای به استانداری ایلام سهیمه برق مصرفی روزانه استان ایلام را 290مگاوات اعلام کرده است .

براساس این نامه ،سهیمه تعیین شده برای مصارف خانگی ،کشاورزی ،تجاری ،صنعتی وعمومی بوده ومصرف فراتر از آن استان رابه خاموشی خواهد کشانید .

هرچند براساس شنیده ها استاندار ایلام از اجرای این سهمیه سرباز زده ومیزان برق مورد نیاز استان را چیزی حدود 400مگاوات اعلام کرده است ،اما کلید خاموش کردن برق در اختیار وزارت نیرو قرار دارد تا استانداری واجرای این سهیمه بندی امری اجتناب ناپذیر است ، از این رو باید مردم استان روزهای سختی را انتظار بکشند.

براساس اعلام سازمان هواشناسی ،روزهای تابستان بسیار گرمی پیش روی مردم استان قرار دارد ،یقینا با افزایش گرما میزان برق مصرفی دوبرابر میزان اعلام شده از سوی وزارت نیرو خواهد بود ،موضوعی که می تواند ساعات خاموشی طولانی تری را بر مردم استان تحمیل نماید .

بدیهی است سهمیه بندی صورت گرفته به نسبت میزان برق مصرفی مردم استان ،جمعیت وگستردگی و همچنین وضعیت آب وهوایی ،از عدالت به دور است .در حالیکه مصرف برق تمامی مصارف در استان ایلام به نیمی از برق مصرفی در معابر عمومی و آسانسورهای کلان شهری چون تهران نمی رسد ،آیا تعیین این میزان سهمیه عادلانه است ؟!

چرا باید در این کشور همیشه مناطق محروم وکمتر برخوردار چوب دیگر مناطق توسعه یافته وبرخوردار را خورده ،برنامه ریزی ها در تمامی حوزه ها به گونه ای باشد که در آن رفاه وآسایش برای مردم توسعه یافته تضمین وچوب ناکارآمدی ها وسوء برنامه ها همواره بر سر مردم محروم وکمتر توسعه یافته فرود آید !؟

چرا باید در سهیمه بندی میزان برق مصرفی در کنار مولفه جمعیت ومیزان برق مصرفی ،موضوع پر اهمیت وضعیت آب وهوایی ملاک عمل قرار نگیرد؟! در حالیکه در همین استان کوچک ،مناطقی همچون مهران ودهلران وجود دارد که همواره عنوان گرمترین شهرهای کشور را به خود اختصاص می دهند ؟!آیا سزاست بخاطر افزایش مصرف برق مناطق صنعتی وپرجمعیت کشور، مردم بخش های مختلف استان را در گرمای بالای 50 درجه به حال خود رها کرد ؟

این چه برنامه ریزی وچه عدالتی است که در استانهایی همچون تهران ،مشهد ،اصفهان ،اراک و دیگر مناطق پر جمعیت کشور که بخش قابل توجهی از برق تولیدی نیروگاهها را به مصرف می رسانند ،سهیمه روزانه آنان به گونه ای در نظر گرفته شود که ساعات خاموشی روزانه اشان  با استان محرومی همچون ایلام برابری کند ؟!

آقایان مسئول باید این نکته رامد نظر داشته باشند که ماههاست به خاطر روشن ماندن ماینرهای از ما بهترین ها  معابر روستاهای استان در خاموشی مطلق به سر می برند ،به لطف حضرات صنایع بزرگ استان سه قفله شده و صنایع فعالی همچون گاز نیز برق مصرفی را از طریق نبروگاههای داخلی خود تامین می کنند . 

بنابراین عمده برق مصرفی این استان تجاری و خانگی است ،سزاوار نیست این سهمیه بندی به گونه ای باشد که در گرمای بی سابقه آسایش وآرامش را از مردم گرفته و اندک مشاغل باقی مانده مردم بینوا را نیز به زیان دهی برسانند !اگر بنا بر سهمیه بندی واعمال خاموشی است ،این برنامه باید براساس میزان جمعیت ونسبت مصرف صورت پذیرید ،نه اینکه مناطق محروم همواره جور دیگر مناطق را بکشند!

چرا باید اینان آسایش و آرامش خود را قربانی آسایش رفاه دیگران نمایند ! چرا به جای سهمیه بندی  قرار دادن مردم بینوای کشور در تنگنای ناشی از سوء مدیریت خود ،برق صادراتی به عراق ر اقطع نمی کنید ؟ عراقی که حاضر به پرداخت پول آن نیست ،اما تیزی شماها همیشه متوجه مردم بینوای داخل کشور است !والله که این مردم شایسته این همه ظلم وبی عدالتی نیستند ! محروم کشی هم حدی داردو مردم هم ظرفیتی !

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خانم فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
جای خدا دراین مملکت خیلی خالیه وگرنه فقر،فساد،بی عدالتی وهیچ معضل دیگه ای نداشتیم

دلم از این خرابی ها بُـوَد خوش، زان که می‌دانم/ خرابی چون که از حـد بگذرد آبــاد می گــردد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار