رئیس اداره منابع طبیعی دهلران:
پارسه رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران از برقراری کشیک شبانه روزی اطفای حریق در شهرستان دهلران خبر داد.
کد خبر: ۹۷۴۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰ 30 June 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ نصرالله پارسه در جلسه ستاد بحران شهرستان دهلران عنوان کرد: خوشبختانه امسال با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی که از طریق اصحاب رسانه، خبرگزاری‌ها، مطبوعات و فضای مجازی و برگزاری کلاس‌های آموزشی با هدف ایجاد حساسیت، که در شهرستان صورت گرفت شاهد کاهش آتش سوزی در سطح مراتع و جنگل‌ها ی شهرستان بودیم.

وی بیان داشت: متأسفانه برخی افراد بدون توجه به شرایط زیست محیطی اقدام به آتش زدن پس چر مزارع خود می‌کنند که خسارت جبران ناپذیری به محیط زیست و منابع طبیعی وارد می‌کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران ادامه داد: برقراری اکیپ‌های گشت و مراقبت با استفاده از نیروهای جوامع محلی به صورت مستمر و پنج گشت موتوری و خودرویی یگان حفاظت و برقراری کشیک شبانه روزی اطفای حریق در شهرستان از جمله برنامه ریزی های این اداره برای پیشگیری و حوادث احتمالی در فصل تابستان است.

پارسه افزود: تأمین و تجهیز ادوات، تجهیز سه دستگاه تانکر ۱۰ هزار لیتری، مجهز کردن سه دستگاه خودرو به رات فایر در راستای پیشگیری و اطفای حریق به صورت آماده باش در سطح شهرستان برنامه ریزی شده است.

وی اضافه کرد: ایجاد آتش بُر در سطح حاشیه جاده به طول ۵۰ کیلومتر، ایجاد آتش بر در سطح پنج هزار هکتار عرصه‌های جنگلی و مناطق مستعد آتش سوزی از جمله اقدامات پیشگیری در راستای حریق بوده که اداره منابع طبیعی در شهرستان انجام داده است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار