مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام؛
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام گفت: ثبت سالروز آزادسازی مهران در تقویم ملی به عنوان مطالبه همگانی مردم این استان در دست پیگیری است.
کد خبر: ۹۷۴۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰ 29 June 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ محمدحسین فولادی اظهار داشت: سالروز آزادسازی مهران و عملیات کربلای یک روزی مهم، تاریخی و سرنوشت ساز در تاریخ دفاع مقدس است که به عنوان یک دستاورد مهم باید در تقویم ملی به ثبت برسد.

وی افزود: این خواسته بحق مردم استان ایلام سال هاست که همچنان ابتر مانده است اما رایزنی ها و مکاتبات متعددی در این زمینه صورت گرفته تا شورای فرهنگ عمومی با تصویب این روز در تقویم موافقت کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام ادامه داد: رایزنی، مکاتبه و گردش کار (مطالبات مطرح شده) در خصوص ثبت ملی سالروز آزادسازی مهران انجام شده و در این راستا از تمام ظرفیت های موثر استان از جمله نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و رسانه ها برای تحقق این امر بهره گیری شده است.

فولادی یادآور شد: سالروز آزادسازی مهران در تقویم دفاع مقدس بنیادحفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور ثبت است اما برای ثبت در تقویم ملی نیاز به تایید شورای فرهنگ عمومی کشور دارد.

وی با بیان اینکه در ثبت وقایع دفاع مقدس استان ایلام در تقویم ملی اجحاف شده است، گفت: علاوه بر مهران ثبت وقایع دیگری نظیر سالروز فتح میمک در تقویم ملی و شهدای زمین فوتبال چوار نیز در دست پیگیری است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار