نماینده ولی فقیه در استان ؛
امام جمعه ایلام گفت: قطعی آب و برق برای عموم مردم استان باید یکسان و برابر باشد و در این مهم عدالت رعایت شود.
کد خبر: ۹۷۴۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲ 28 June 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در دیدار با مدیر عامل آبفای استان با بیان اینکه مردم تبعیض را نمی توانند تحمل کنند، گفت: اگر درجایی توزیع و قطعی آب یا برق ناعادلانه باشد، صدای اعتراض مردم شنیده می شود و بخصوص در مورد آب که هر لحظه در زندگی آپارتمانی و شهری چیزی نیست که با کمبود آن بتوان به راحتی کنار آمد.

وی افزود: با توجه به گرمای طاقت فرسا و کمبود آب، مردم انتظار دارند که اگر چنانچه قطعی برقی اعمال می‌ شود، بطور یکسان و برابر در کلیه مناطق شهر اجرا شود که در این صورت عدالت رعایت شده و حق هیچ کس تضییع نشده است.

امام جمعه ایلام با انتقاد از قطعی آب برخی مناطق از شب تا صبح، تاکید کرد: مدیریت شبکه آب رسانی یک چیز نشدنی نیست بلکه با مدیریت و داشتن برنامه می توان آنرا مدیریت کرد.

کریمی تبار دلیل قطعی آب را ضعف مدیریت یا بی عدالتی دانست و یادآور شد: اگر چنانچه در این زمینه عدالت برقرار باشد، برای مردم قابل تحمل خواهد بود.

وی ادامه داد: واقعیت این است که کم آبی های سراسری داریم، ولی ما در استان بحران آب نداریم، آب هایی از استان ما خارج می شود نیاز به مدیریت دارد که مدیریت این امور یا با آبفا استان یا مدیریت کلان باز می گردد که باید بصورت عملیاتی وارد عمل و تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

امام جمعه ایلام ضمن تشکر از تلاش های صورت گرفته ابراز داشت: این اقدامات کافی نیست و یکی از کارهایی که یک مدیر باید مدنظر داشته باشد داشتن چشم انداز کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است و بر اساس آن بررسی کنند که مثلا جمعیت پنج سال آینده شهر ایلام چقدر و آب آن از کجا تامین شود و آیا منابع فعلی ما جوابگو هست یا خیر و اگر نیست، از کجا باید تامین شود.

حجت‌الاسلام کریمی تبار اضافه کرد: اگر چنانچه یک مدیر بخواهد با نگاه روزانه ، مقطعی و صرفا کوتاه مدت برنامه ریزی کند بطور معمول از این مساله غفلت می شود و نمی تواند در امر برنامه ریزی موفق باشد.

وی تاکید کرد: زمانی که زائران اربعین به ایلام می آیند، جمعیت شهر چندبرابر می شود و این مساله ای است که مدیریت آب استان باید مد نظر داشته باشد و راهکار های لازم را ارایه کند.

حجت الاسلام کریمی تبار ادامه داد: فرسودگی لوله های آب از مشکلاتی است که مورد گلایه شهروندان است و می گویند برای این مشکل تماس می گیریم، اما کسی نمی آید که در راستا باید انشعاب های غیرمجاز نیز در اسرع وقت مدیریت شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار