فرمانده سپاه امیرالمومنین( ع ) ایلام گفت: قضات این استان برای پاسداری از حقوق مردم و دفاع از مظلومان قاطعیت دارند و در حال حاضر تعامل بسیار تنگاتنگ و ارزنده ای با سازمان اطلاعات سپاه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی و جرایم برقرار شده است.
کد خبر: ۹۷۴۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 27 June 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ سردار جمال شاکرمی  در دیدار با رییس کل دادگستری ایلام و جمعی از کارکنان بمناسبت هفته قوه قضاییه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یارانش، اظهار داشت: عظمت روح شهید بهشتی و مجاهدت های آن عالم وارسته که خودش به تنهایی یک ملت بود، جایگاه رفیع دستگاه قضایی را چندبرابر می کند.

وی افزود: شهید بهشتی در قامت یک شخصیت مبارز، شجاع و قدرتمند، دارای ابعاد شخصیتی بود که امام راحل (ره) به او افتخار می کرد که اثرات حضور او در قوه قضاییه پس از گذشت سال ها قابل مشاهده است.

سردار شاکرمی گفت: مجموعه قضا در استان ایلام از صراحت و قاطعیت لازم برای پاسداری از حقوق عامه مردم برخوردار است و تعامل بسیار تنگاتنگ و ارزنده ای با سازمان اطلاعات سپاه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی و جرایم برقرار شده است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین ( ع ) ایلام تاکید کرد: در سایه تفکر بسیجی و روحیه جهادی نیروهای ارزشی و قضات پاکدشت، تعامل و همدلی خوبی ما بین مجموعه دادگستری و معاونت های حقوقی سپاه امیرالمومنین(ع) برای خدمت رسانی به مردم وجود دارد.

وی اضافه کرد: سپاه با کمک اقشار بسیج برای خدمت رسانی به عموم مردم و زندانیان کارهای خوبی نظیر برپایی میز خدمت و مشاوره حقوقی رایگان، ارایه خدمات پزشکی و تخصصی، توزیع بسته های معیشتی در بین خانواده های زندانیان، ساخت سوله های کارگاهی برای اشتغالزایی در زندان و همچنین آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد انجام داده است.

رییس کل دادگستری استان ایلام نیز در این دیدار سپاه را یک نهاد انقلابی متولد شده از بطن انقلاب و مردم دانست که در سال های اول انقلاب نقش موثر و ویژه ای را به نمایش گذاشته و هم پس از آن در پاسداری از ارزش ها و آرمان های نظام و هم در حراست از مرزها و کیان ایران نقش اساسی ایفا کرده است.

علی دهقانی افزود: نقش سپاه بعنوان یک نهاد برجسته بر هیچکس پوشیده نیست چرا که این نهاد مقدس شخصیت ها و سردارانی را در درون خود پرورش داده که آوازه و نامشان در جهان اسلام می درخشد و از آنان می توان به شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد که در زمان حیات خود مایه امنیت بوده و پس از شهادتش، مکتب و راه و رسم او الهام بخش مبارزه محور مقاومت در جهان اسلام شده است.

وی تاکید کرد: سپاه پاسداران و دستگاه قضایی از جمله نهادهایی هستند که تحت امر مقام معظم رهبری (مدظله) و در تعامل و هم افزایی برای خدمت رسانی به مردم و مبارزه با فساد فعالیت می کنند.

دهقانی ابراز امیدواری کرد: با تلاش جهادی کارکنان دستگاه قضایی استان، سرانه رسیدگی به پرونده های مردم از ۶۰ فقره به ۱۴۰ فقره افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: ۵۳ درصد از پرونده های راکد دادگاه ها کم شده است و امروز ما هیچ پرونده معوق و مسن در دادگستری استان نداریم.

رییس کل دادگستری ایلام یادآور شد: در حوزه دفاع از بیت المال نیز تاکنون بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال برگشت خورده و یا از ایجاد ضرر به بیت المال جلوگیری شده است و بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی نیز رفع تصرف شده است.

دهقانی گفت: با پیگیری های دادگستری استان و عنایت ریاست قوه قضاییه و با کمک همه دستگاه ها، زندان مرکزی از مکان نامناسب در درون شهر ایلام به بیرون از شهر منتقل شد و با دارا بودن ۷۰ هزار مترمربع مساحت، سرانه فضا برای هر زندانی به ۱۱ متر افزایش پیدا کرد که استاندارد بسیار خوبی است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تولید و رفع موانع آن گفت: با پیگیری دادگستری استان و با کمک بسیج حقوقدانان، ۵۶ واحد تولیدی یا به چرخه تولید بازگشتند و یا از تعطیلی آنها جلوگیری شد که از جمله آنان می توان به یک واحد تولیدی که با ۶ سال سابقه اختلاف در بین شرکا تعطیل شده بود اما با حکم قاطع قضایی به چرخه تولید بازگشته بود، اشاره کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار