معاون باغبانی جهاد کشاورزی استان ایلام:
معاون باغبانی جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار هزار بهره بردار ایلامی مشغول برداشت محصولات باغی خود در سطح استان هستند، بیان داشت: سالانه ۱۷ هزار تن محصولات باغی در ایلام تولید می‌شود
کد خبر: ۹۷۳۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵ 26 June 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ بابک افراز عنوان کرد: در حال حاضر برداشت محصولات باغی در بیشتر مناطق استان ایلام آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار هزار بهره بردار ایلامی مشغول برداشت محصولات باغی خود در سطح استان هستند، بیان داشت: سالانه ۱۷ هزار تن محصولات باغی در ایلام تولید می‌شود.

افراز اظهار کرد: یکی از مهمترین طرح‌هایی که در زمینه توسعه باغات در استان شروع شده، توسعه باغات در اراضی شیب دار است که این طرح به خوبی در استان جواب داده است.

معاون باغبانی جهاد کشاورزی استان ایلام تصریح کرد: با توسعه باغات در اراضی کم بازده و شیب دار، سطح برداشت این محصولات در استان ایلام بیش از ۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: افزایش بهره وری، اشتغالزایی، پیشگیری از فرسایش خاک، درآمد زایی و مصرف آب کمتر از جمله دلایلی است که کشاورزان استان به سمت احداث باغات روی آورده‌اند.

افراز اضافه کرد: انگور، زیتون، انجیر، بادام، پسته، لیمو ترش و گیاهان دارویی از جمله محصولات باغات استان ایلام است که در این بین انگور و زیتون بیشترین سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده‌اند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار