مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با اشاره به مراحل پایانی عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از سد چم گردلان گفت: با پایان یافتن اقدامات فنی شاهد بالا رفتن توان انتقال و توزیع آب از سد به شهر ایلام خواهیم بود و مشکل قطعی‌ و افت فشار آب برای همیشه مرتفع می شود.
کد خبر: ۹۷۲۷۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲ 21 June 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالله تیموری اظهار داشت : با توجه به رشد جمعیت شهری، ساخت و سازهای بی رویه، مهاجرت پذیری مرکز استان، افزایش دما، تغییرات اقلیمی، کاهش نزولات جوی و شیوع ویروس کرونا، شهر ایلام با کمبود آب به میزان حدود ۲۰۰ لیتر در ثانیه مواجه است.

وی با بیان اینکه روزهای پایانی چالش چندین ساله آب ایلام در حال گذر است، افزود: با بررسی های فنی و کارشناسی طرح ارتقا آب از سد ایلام در دستور کار قرار گرفت که هم اکنون با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام تاکید کرد: برای اجرای این طرح اعتباری معادل ۳۲۰ میلیارد ریال مورد نیاز است که از محل اعتبارات ملی تامین خواهد شد.

تیموری با بیان اینکه شهر ایلام ۱۳۰ لیتر در ثانیه افزایش مصرف آب دارد، بیان کرد: متوسط میزان مصرف آب در این استان ۱۵۰ لیتر در ثانیه است که این میزان اکنون به ۲۸۰ لیتر در ثانیه افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: متوسط مصرف آب در مناطق روستایی استان ۱۲۰ لیتر در ثانیه بوده که این میزان نیز اکنون به بیش از ۳۴۰ لیتر در ثانیه افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با بیان اینکه هم اکنون میزان مصرف آب در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به دلیل کرونا، ۳۰ درصد بیش‌تر است، گفت: مردم برای حفظ سلامتی خود پس از شیوع کرونا و تاکید بر شستن مرتب دست ها و وسایل خوراکی با افزایش مصرف آب مواجه شدند که اکنون در سال جاری با تداوم این مصرف آنان را با مشکل مواجه می کند.

وی یادآور شد: امسال در استان ایلام با گرمای زودرس مواجه شدیم زیرا هر سال گرما از ابتدای خرداد ماه شروع می شد اما به دلیل کاهش نزولات جوی مردم ایلام از ابتدای اردیبهشت ماه افزایش دما را تجربه کردند.

تیموری افزود: شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با هدف تامین آب شرب سالم و پایدار تمامی توان عملیاتی خود را بکار گرفته است تا امر مهم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در جهت مقابله با بیماری کرونا و ادامه جریان آب شرب دچار مشکل و اخلال نشود.

وی استمرار این روند را نیازمند همکاری تک تک هم استانی‌ها در مصرف صحیح و اصولی آب دانست و گفت: در صورت عدم توجه به اصل تاثیر گذار مدیریت مصرف، تلاش‌های شبانه روزی سقایان بی اثر خواهد ماند و قطعا مصرف کنندگان با قطع آب و یا حداقل کاهش فشار آب مواجه خواهند شد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار