مدیر HSE شرکت ملی گاز ایران:
مدیر HSE شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه علل تامه اکثر حوادث در شرکت های زیرمجموعه شرکت ملی گاز ایران خطاهای انسانی است،گفت:علل تامه اکثر حوادث خطاهای انسانی است که نشان دهنده اهمیت فاکتور های انسانی و نقش تعیین کننده آنها در حوادث می باشد.
کد خبر: ۹۷۲۳۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸ 20 June 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ غلامرضا بهمن نیا در دومین جلسه کمیته تخصصی ایمنی و آتش نشانی وزارت نفت که به میزبانی پالایشگاه گاز ایلام برگزار شد،به وضعیت رو به رشد  HSE در شرکت پالایش گاز ایلام اشاره کرد و بیان داشت: با ادامه این روند انتظار بر این است که پالایشگاه ایلام به زودی در رده پالایشگاه های برتردر حوزه HSE دیده شود.

 وی به اهمیت و ضرورت نگاه عمیق به علل بروز حوادث و درس آموزی از حوادث اشاره و اظهار کرد: مدیریت HSE شرکت ملی گاز ایران در راستای پیشگیری از بروز حوادث با تکیه بر درس آموزی از حوادث گذشته، پروژه های بهبود متعددی از جمله" بررسی حوادث ۱۰ سال اخیر در شرکت ملی گاز و استخراج و استفاده از درس آموخته ها" و "بررسی نقش خطای انسانی در حوادث و راهکارهای حذف علل ریشه ای بروز خطاها و مدیریت بهینه فاکتور های انسانی" تعریف نموده و در حال پیگیری می باشد.

بهمن نیا یادآور شد: در حوزه HSE، شرکت ملی گاز ایران تلاش می کند با ایجاد هم افزایی در همه شرکت های زیرمجموعه و بکار گیری ظرفیت موجود از بروز مجدد حوادث گذشته پیشگیری کند.

مدیر HSE شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: به هر حال راهکار اساسی در پیشگیری از حوادث، ارتقائ فرهنگ HSE در سطح کل سازمان و اشاعه‌ی این موضوع که: "همه در زمینه HSE مسئول هستند" می باشد که در این راستا آموزش نقش اساسی در این زمینه دارد.

بهمن نیا افزود: برگزاری آموزش های حضوری و مجازی، تدوین، چاپ و انتشار کتابچه های قوانین طلایی در زمینه های ایمنی، بهداشت و محیط زیست، استخراج ۵۰۰ درس آموخته از ۵۰ حادثه در سطح وزارت نفت و اطلاع رسانی در سطح شرکت و.... از جمله اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از حوادث بوده است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار