مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: برای کنترل و مدیریت مصرف آب در این استان و جلوگیری از قحطی آن در طول روز، در برخی مناطق جیره بندی آب آغاز شده است.
کد خبر: ۹۷۲۳۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 20 June 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالله تیموری اظهار داشت: متوسط مصرف آب در مناطق روستایی استان ۱۲۰ لیتر در ثانیه بوده که این میزان نیز اکنون به بیش از ۳۴۰ لیتر در ثانیه افزایش پپیدا کرده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون میزان مصرف آب در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به دلیل کرونا، ۳۰ درصد بیش‌تر است، افزود: مردم برای حفظ سلامتی خود پس از شیوع کرونا و تاکید بر شستن مرتب دست ها و وسایل خوراکی با افزایش مصرف آب مواجه شدند که اکنون در سال جاری با تداوم این مصرف آنان را با مشکل مواجه می کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام یادآور شد: امسال در استان ایلام با گرمای زودرس مواجه شدیم زیرا هر سال گرما از ابتدای خرداد ماه شروع می شد اما به دلیل کاهش نزولات جوی مردم ایلام از ابتدای اردیبهشت ماه افزایش دما را تجربه کردند.

تیموری با بیان اینکه سه شهرستان ایلام، ملکشاهی و روستاهای چوار با شرایط خاص کمبود آب مواجه اند، افزود: برای کنترل و مدیریت مصرف آب در این استان و جلوگیری از قحطی آن در طول روز، در برخی مناطق جیره بندی آب آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه آب شهر ایلام از ۲ منبع اصلی چشمه های گل گل و سد ایلام تامین می شود، گفت: سال گذشته شکستگی خطوط انتقال آب موجب هدررفت ۹۰ میلیون لیتر در ثانیه آب در شهر ایلام می شد که با تعمیر آنها اکنون آب خط لوله گل گل بدون هدررفت و دارای شرایط نرمال است.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام با بیان اینکه هم اینک آبرسانی به ۲۲ روستا به صورت سیار انجام می‌شود، اضافه کرد: برنامه این شرکت برای ۲ سال آینده اتمام آبرسانی سیار در تمامی روستاهای تحت پوشش است.

تیموری با اشاره به نقش رسانه ها در فرهنگ سازی در مصرف آب تصریح کرد: با توجه به بحران آب در سالجاری، رسانه ها در اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مردم نسبت به مسایل مربوط به آب و اشاعه رفتار صحیح مصرف آب نقش به سزایی را ایفا می کنند.

مدیرعامل آبفای ایلام از شهروندان خواست، توصیه های شرکت آب و فاضلاب استان را جدی بگیرند و این شرکت را در ارائه خدمات مطلوب به مشترکین یاری نمایند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار