فرمانده انتظامی ایلام:
فرمانده انتظامی استان ایلام از کشف مزرعه استخراج ارز دیجیتال به ارزش چهار میلیارد ریال در ایلام خبر داد.
کد خبر: ۹۷۰۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱ 14 June 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ سردار دلاور القاصی مهر عنوان کرد: در راستای طرح جمع آوری دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز و در پی دریافت اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر نگهداری و استخراج ارز دیجیتال در یک کارگاه تولیدی در استان بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور قرار گرفت.

وی بیان داشت: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با رصد و اشرافیت اطلاعاتی پس از انجام اقدامات فنی موفق به شناسایی مزرعه ارز دیجیتال در یک کارگاه تولیدی غیر فعال شدند.

فرمانده انتظامی استان ایلام افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از کارگاه موصوف تعداد ۱۱ دستگاه ماینر و مبدل غیر مجاز و قاچاق را کشف یک متهم را در این زمینه دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه ارزش دستگاه‌های کشف شده توسط کارشناسان چهار میلیارد ریال برآورد شده، تصریح کرد: متهم دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی و مطالبه به حق مردمی تحویل مرجع قضائی شد.

سردار القاصی مهر ادامه داد: با توجه به فصل گرما و نیاز مردم به استفاده ضروری از برق، بکارگیری دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال به لحاظ مصرف بیش از اندازه انرژی ممنوع بوده و از شهروندان می‌خواهیم در صورت اطلاع از راه اندازی دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال توسط افراد سودجو موضوع را از طریق فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ با مدافعان امنیت در میان بگذارند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار