مدیرکل استاندارد ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون براساس بررسی های صورت گرفته روی نتایج حاصل از بازرسی، نمونه برداری و آزمون واحدهای تولیدی چهار پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان تعلیق یا ابطال شده است.
کد خبر: ۹۷۰۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ 12 June 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ مهناز همتی  اظهار داشت: از این تعداد پروانه علامت استاندارد ۲ فقره پروانه صنایع غذایی تعلیق و ۲ فقره پروانه ساختمانی و شیمیایی نیز ابطال شده است.

وی افزود: پیگیری نکردن واحد تولیدی برای تمدید پروانه، تعطیلی، غیرفعال بودن واحدها و رعایت نکردن استانداردهای اجباری تولیدات و خدمات ارائه شده از جمله عوامل تعلیق و ابطال این پروانه ها به شمار می رود.

مدیرکل استاندارد ایلام تاکید کرد: واحدهای تولیدی که پروانه آنها تعلیق شده حداکثر سه ماه فرصت دارند که نسبت به رفع نواقص و احراز شرایط استاندارد اقدام و در غیر اینصورت پروانه آنها ابطال می شود.

همتی از صدور سه فقره پراونه علامت استاندارد در سال جاری خبر داد و یادآور شد: در این مدت یک فقره پروانه علامت استاندارد نیز تمدید شده است.

وی از صدور ۳۱ مورد پروانه علامت استاندارد در سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت هشت مورد تمدید، ۶ مورد ابطال و ۱۱ پروانه نیز تعلیق شد.

مدیرکل استاندارد ایلام تاکید کرد: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد از جمله تکالیف قانونی برای حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد، استمرار کنترل کیفیت محصولات در واحدهای تولیدی تحت پوشش استان و ترغیب این واحدها به ارتقای کیفیت محصولات تولید شده بر اساس معیارهای سازمان ملی استاندارد، است.

دبیر شورای استاندارد استان ایلام ادامه داد: کارشناسان این اداره کل به صورت مستمر به بازدید از خط تولید، مواد اولیه و شرایط نگهداری فرآورده، همچنین بررسی اسناد و مدارک مربوط به کالیبراسیون و آزمایشات انجام شده در واحد کنترل کیفیت شرکت می پردازند.

به گفته وی، کارشناسان بطور تصادفی از کالاهای تولید شده جهت ارزیابی انطباق محصول تولیدی با استانداردهای ملی مربوطه، نمونه برداری کرده و در صورت داشتن شرایط مذکور و انطباق آزمایشات با استاندارد ملی مربوطه، صدور پروانه استاندارد انجام می‌گیرد.

همتی گفت: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد درج شده روی محصول به هنگام خرید، کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال تا با دریافت سریع پاسخ از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند./م

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار