مدیرعامل شرکت آبفای استان ایلام:
مدیرعامل شرکت آبفای استان ایلام گفت: قیمت تمام شده هر مترمکعب آب تولیدی در استان سه هزار تومان و متوسط قیمت فروش در بخش خانگی ۱۱۰۰ تومان است که هر متر مکعب ۱۹۰۰ تومان متحمل زیان می‌شود.
کد خبر: ۹۷۰۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶ 12 June 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ نورالله تیموری با بیان اینکه مصرف آب به ازای هر نفر در حوزه شهری در استان ایلام در شبانه روز ۱۵۰ و در  حوزه روستا ۱۲۰ لیتر است، عنوان کرد: در حال حاضر این عدد در حوزه شهری ۲۸۰ لیتر و در حوزه روستایی ۳۶۰ لیتر افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: سد و چشمه گل گل در پایین دست شهر ایلام در فاصله ۲۳ کیلومتری از تصفیه خانه و با اختلاف ارتفاع بیش از ۱۵۰۰ متر قرار دارند که این مسئله  مهم موجبات افزایش قیمت هزینه آب تولیدی شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام افزود: وظیفه تامین آب شرب بهداشتی و سالم برای شهرها و روستاهای استان و همچنین دفع بهداشتی فاضلاب شهرها و روستاهای استان ایلام اصلی ترین وظیفه این شرکت است که مجموعه همکاران با تمام ظرفیت خود در حال ارائه خدمت به شهروندان می باشند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۸٫۵درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب هستند، ادامه داد: استان از این حیث رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

تیموری تصریح کرد: با توجه به وضعیت بارش ها، خشکسالی، توپوگرافی ایلام و همچنین جنس زمین از لحاظ جذب آب در وضعیت بحرانی قرار گرفته ایم و همه باید برای گذر از این شرایط اهتمام داشته باشیم./ح

 

بیشتر بخوانید

برچسب ها: قیمت آب ، مصرف آب ، خشکسالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار