مشاور وزیر نیرو؛
مشاور وزیر نیرو و معاون مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت:در استان ایلام و قبل از سال ۹۲ تنها سد چم‌گردلان وجود داشت که سال گذشته و با حضور رییس جمهوری سد گلال در شهرستان چوار نیز به بهره برداری رسید و تعداد سدهای مخزنی استان در دولت تدبیر و امید به چهار مورد افزایش یافت.
کد خبر: ۹۷۰۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴ 10 June 2021

 به گزار ش تابناک ایلام؛ محمد حاج رسولی ها افزود:در استان ایلام و قبل از سال ۹۲ تنها سد چم‌گردلان وجود داشت که سال گذشته و با حضور رییس جمهوری سد گلال در شهرستان چوار نیز به بهره برداری رسید و تعداد سدهای مخزنی استان در دولت تدبیر و امید به چهار مورد افزایش یافت.

وی گفت:از مجموع ۵۶ سد مخزنی افتتاحی تا کنون ۳۱ سد در دوران فعالیت دولت تدبیر و امید ایجاد و احداث شده است.

حاج رسولی ها بیان داشت:سد کنجانچم‌ مهران در ۲۲ کیلومتری شهر مرزی مهران در واقع حلقه تکمیلی دیگری از طرح سامانه گرمسیری است که علاوه بر تامین آب کشاورزی در مصارف آب شرب و صنعت نیز تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد:حاج رسولی ها با اشاره به مشخصات سد کنجانچم مهران گفت: این سد از نوع خاکی با هسته رسی به ارتفاع ۸۶ متر و با طول تاج ۲ هزار و ۶۰۰ متر طراحی و اجرا شده است.

وزیر نیرو گفت:این سد با حجم مخزن ۸۵ میلیون متر مکعب بخشی از طرح بزرگ سامانه گرمسیری است که تنظیم کننده آب نابهنگام انتقالی از سامانه خواهد بود.

وی افزود: 2هزار و ۷۵۰ هکتار از این‌ میزان امسال و مابقی نیز سال گذشته تکمیل شده است که امروز به طور کامل وارد مدار بهره برداری قرار گرفت./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار