مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چوار:
غلامحسینی با اشاره به تشدید خشکسالی و کاهش بارش‌ها و منابع آبی گفت: سطح زیرکشت محصولات زراعی امسال در این شهرستان ۸۰ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۹۶۹۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰ 09 June 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ مراد غلامحسینی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چوار بیان داشت: شهرستان چوار دارای ۱۸ هزار هکتار زمین دیم و ۴۰۷ هکتار زمین آبی است که از این میزان امسال ۲ هزار هکتار زیر کشت گندم، چهار هزار هکتار کشت جو، ۵۰۰ هکتار نخود و ۳۵۰ هکتار نیز زیر کشت عدس رفت.

او اظهار کرد: بر اساس پیش بینی‌ها در هر هکتار کشت گندم و جو هرکدام به ترتیب یک و نیم و یک تن قابلیت برداشت داشت که با توجه به کاهش بارندگی و خشکسالی سطح زیر کشت این محصولات کاهش چشمگیری داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی چوار تاکید کرد: در سال‌های اخیر صنایعی که بیشترین وابستگی را به مواد اولیه خارجی داشته اند دچار رکود و زیان بسیاری شده اند، اما حوزه کشاورزی از این قاعده مستثنی بوده و تاثیر کمتری از تحریم‌ها داشته است.

غلامحسینی افزود: استفاده از ظرفیت کشاورزی منطقه، می‌تواند نقش اساسی در توسعه شهرستان ایفا کند، بطوری‌که در سال‌های گذشته با استفاده از خلاقیت و تلاش کشاورزان در زمینه تامین منابع غذایی کمترین دغدغه را داشته ایم و نیز زمینه اشتغال تعداد زیادی از جوانان منطقه در این حوزه فراهم شده است.

او محصولات غالب حوزه کشاورزی شهرستان چوار را گندم، جو، زیتون و انگور عنوان کرد و گفت: با توجه به نوع آب و هوا و خاک حاصلخیز منطقه، همواره محصولات با کیفیتی از مناطق مختلف شهرستان چوار روانه بازار مصرف می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی با اشاره به شروع فصل تابستان و برداشت گندم ادامه داد: هم اکنون هفت دستگاه کمباین در مزارع شهرستان مشغول خدمات رسانی به کشاورزان این منطقه هستند.

غلامحسینی تصریح کرد: تسطیح و راه اندازی ۳۸۰ کیلومتر جاده بین مزارع و کاشت ۷۰ هکتار درخت در اراضی شیب‌دار به‌صورت دیم در سال جاری از دیگر فعالیت‌های جهاد کشاورزی شهرستان چوار است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار