رییس مجلس شورای اسلامی گفت: همه باید تلاش کنیم پروژه های نیمه تمام بدون پیشرفت و بدون بهره برداری و بهره برداری ناقص که هزینه های زیادی برای ما دارند، تعیین تکلیف و تکمیل کنیم.
کد خبر: ۹۶۹۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹ 07 June 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد باقر قالیباف در نشست نهایی پیگیری و نظارت میدانی اظهار داشت: استان ایلام دارای فرصت های بزرگی مانند انرژی، توریستی و زوار عتبات عالیات است که باید از آنها برای توسعه ایلام و کشور بهره گرفت.

وی افزود: گرفتن لقب سرزمین خادمین امام حسین (ع) یک فرصت بزرگ برای ایلام و ارزشمند برای مردم مهماندار ایلام است.

وی به توسعه دامپروری، کشاورزی و گردشگری در استان اشاره کرد و گفت: استان ایلام در این حوزه ها جای سرمایه گذاری دارد.

وی تاکید کرد: باید سرمایه گذاری مناسبی برای استفاده از این فرصت ها انجام گیرد.

قالیباف گفت: باید در حوزه نفت و گاز غرب کشور اصلاح ساختاری انجام گیرد و متناسب با ظرفیت موجود مردم استان از این ذخایر ارزشمند منتفع شوند.

وی تاکید کرد: در حوزه کشاورزی باید اصلاح ساختاری در اساس انجام گیرد و در نوع کشت، داشت، براشت، صنایع تبدیلی، محصولات کشاورزی، اشکالات جدی داریم که باید تصمیمات صحیح و درست در اولویت ساختاری انجام گیرد.

قالیباف گفت: همه باید تلاش کنیم پروژه های نیمه تمام بدون پیشرفت و بدون بهره برداری و بهره برداری ناقص که هزینه های زیادی برای ما دارند، تعیین تکلیف و تکمیل کنیم.

وی افزود: بحث ریلی و پروژه های جاده ای نیمه تمام ایلام باید به سرانجام برسد و با سرعت بیشتر در حوزه زیر ساخت های استان تحول صورت گیرد.

وی اضافه کرد: بحث سامانه گرمسیری از اولویت های ما است که به آن توجه داریم و اعتبار برای تکمیل آن اختصاص خواهیم داد تا کشاورزی رونق بگیرد.

وی ادامه داد: ما در حوزه روستاها دو هزار و ۲۰ نقطه روستایی در کشور پیش بینی کردیم که ۲۶۰میلیارد تومان برای خاص استان ایلام اختصاص می یابد.

وی تاکید کرد: این میزان اعتبار علاوه بر۴۶۰میلیارد تومان اعتبارات بحث محرومیت زدایی استان ایلام است که با رویکرد مردم محور و استفاده از ظرفیت های جهادی پیش خواهد رفت.

وی افزود: ما تصمیم داریم در برنامه هفتم که سال ۱۴۰۱شروع می شود تحول جدی در مناطق محروم که ایلام جزو آن است ایجاد شود و برای افزایش درآمد سرانه مردم از ظرفیت قطعی مجلس و دولت آینده استفاده کنیم.

قالیباف گفت: در استان ایلام در کنار ظرفیت حوزه نفت و گاز و توریسم، کشاورزی و مرز باید به مسایل اجتماعی و فرهنگی استان که نیازمند توجه بیشتر است، بپردازیم.

وی افزود: باید موضوعات اجتماعی و آسیب ها به ویژه در حاشیه نشینی به صورت میدانی دنبال کنیم و ساماندهی کنیم و اجازه ندهیم نظم و انضباط شهری از بین برود.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: از اینکه کرونا فرصت رو به رو شدن را به طور مستقیم نداد اما در این سفر کوتاه از خواسته ها و نکته نظرات برخی از مردم ایلام از نزدیک آشنا شدیم که امیدواریم با توجه ویژه به استان درخواست های آنان مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: همه وعده های داده شده و اعتبارات گفته شده در سامانه خانه ملت بارگذاری می شود و مسئولان استان می توانند مطالبه گر و پیگیر آن باشند.

قالیباف یادآور شد: مردم ایلام برای اسلام و انقلاب اسلامی و برای عزت ایران سنگ تمام گذاشتند و ما مسئولان وظیفه داریم ایثارگری های مردم شهید پرور ایلام را جبران کنیم.

وی اضافه کرد: در مکتب امام و باورهای انقلاب اسلامی مردم نقش بی بدیلی را در اداره،وحدت،پیشرفت و در همه زمینه ها دارند.

قالیباف گفت:اگر امروزه در برخی موضوعات کشور مانند موضوعات اقتصادی کمی و کاستی داریم ریشه در این دارد که ما مانع حضور مردم در این عرصه ها شدیم و بخش عمده آسیب های کشور ما ریشه در همین موضوع دارد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار