اما امروز برخلاف تمامی سفرهای پیشین، در سفر رییس مجلس به ایلام نه تنها برنامه ای برای حضور خبرنگاران پیش بینی نشد بلکه تیم همراه قالیباف از حضور خبرنگاران ممانعت به عمل آورده اند.
کد خبر: ۹۶۹۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱ 07 June 2021

تابناک ایلام ؛ امروز در حالی رییس مجلس شورای اسلامی در سفری یکروزه وارد  استان ایلام شد که این سفر مهم بدون حضور خبرنگاران در حال اجراست .

معمولا تاکنون رسم بوده است که قبل از حضور یک مقام مسئول در استان، مدیر رسانه ای آن مسئول به همراه روابط عمومی استانداری مقدمات حضور خبرنگاران رسانه ها را فراهم می آوردند.

اما امروز برخلاف تمامی سفرهای پیشین، در سفر رییس مجلس به ایلام نه تنها برنامه ای برای حضور خبرنگاران پیش بینی نشد بلکه تیم همراه قالیباف از حضور خبرنگاران ممانعت به عمل آورده اند.

این را می دانیم که پروتکل های امنیتی رییس قوه قضاییه شدیدتر از سایر مقامات است اما با این حال حفاظت اطلاعات قوه به راحتی زمینه حضور خبرنگاران در سفر سه سال پیش رییس دستگاه قضایی به استان را فراهم آورد.

اما تیم رسانه ای قالیباف برخلاف رفتار و ادعای مردمی بودن آنها و حتی در تضاد با نوع پوشش قالیباف رفتار کرده  به گونه ای عجیب مانع از حضور اهل رسانه در سفر امروز به ایلام شده اند.

پیگیری مدیر تابناک از دستگاه‌های مسئول به جواب قابل تاملی منتج شد به این شرح که تیم رسانه ای قالیباف تاکید کرده اند که خبرها صرفا بصورت کانالیزه و کنترل شده از سوی آنان در اختیار رسانه ها قرارمی گیرد که این موضوع نه تنها توهین به شعور خبرنگاران تلقی می شود بلکه با اصل آزادی خبررسانی در تضاد و تباین است.

نکته قابل تامل تر اینکه تیم خفاظتی قالیباف حضور رسانه ها را منوط به استعلام امنیتی آنان از دستگاههای مربوطه کرده اند .

درست است که رعایت مسائل امنیتی برای حفظ جان مسئولین امری ضروری است اما این موضوع هم با ادعای مردمی بودن رییس مجلس همخوانی ندارد مضافا اینکه خبرنگاران ایلامی از فیلترهای امنیتی عبور کرده و بارها در سفر مقامات به استان بدون هیچ مانع و مشکلی حضور یافته و به وظیفه خود عمل کرده اند.

بدیهی است چنین اتفاق بی سابقه ای در استان نه تنها دهن کجی به اهل رسانه ایلام قلمداد می شود بلکه به نوعی نیت واقعی مدعیان مردمداری را برای مردم و رسانه ها عیان خواهد کرد و ازسویی نیز پرده از شعاری بودن برخی رفتارها و پوشش ها خواهد افکند.

البته مسئولین و نمایندگان ایلام نیز بایدبه زودی به این مساله پاسخ دهند که این اتفاق از راهبرد رییس مجلس نشات گرفته یا نتیجه بی برنامگی آنان است؟/م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار