امروز ایرج هزار پیشه ای که تنها پیشه اش فریادگری ودغدغه مندی شهروندان ایلامی است ،نامزد انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر ایلام است ،یقینا چنین فردی که سالها تجربه اندوزی اش در آسیب شناسی کارشناسانه مسائل و مشکلات مدیریتی شهر از وی در حوزه مطالبه گری وفریادگری دردهای مردم چهره ای نام آشنا ساخته است مقدم بر دیگران است !
کد خبر: ۹۶۸۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵ 05 June 2021

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::کشور در آستانه یک رویداد بزرگ سیاسی و اجتماعی قرار دارد ،رویدادی که اگر با چشمان باز به آن نگریسته وفارغ از نگاههای قبیله ای و باندی ،انگشت بر انتخاب شایسته وبهینه گذاشته شود ،تغییری شگرف در بسیاری از حوزه ها به نفع اجزاء جامعه رقم برجای خواهد گذاشت .

آری ! انتخابات ، تجلی مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خویش ،تبلور مردمسالاری و مظهر دمکراسی را در پیش رو داریم ،هرچند نگاههای مسموم وجانبدارانه بی توجه به منافع ملی ،سنگهای بزرگی در مسیر مشروطه خواهی مردم ایران قرار داده است ،اما بازهم  چشم امید به تغییر در زوایای نهان وپنهان زندگی ما ،به میزان حضور وشیوه انتخابمان دوخته است !

دو انتخاب سرنوشت ساز در قاب یک رویداد بزرگ را پیش رو داریم ،یکی با تاثیری با گستره ایرانی بزرگ و آن یکی ملهم از روح دمکراسی و تجسم مدیریت مردم بر مردم !عنوان پارلمان کوچک محلی را یدک می کشد اما به واقع پیشران مردمسالاری و تجلی واقعی دمکراسی و مدیریت مردم بر مردم است !

هرچند با وجود تاثیرگذاری برخی رفتارهای مخرب وباندی  ،آنچنان باید وشاید فضای شهر وروستای ما انتخاباتی نشده است ،اما حضور برخی چهره های امیدآفرین در عرصه انتخابات شورای شهر ،می رود تا نشاط  را در شهروندان زنده وبارقه های امید به تغییر ،مطالبه گری و برنامه ریزی برای شهر انسان محور را در دل شهروندان ایلامی روشن نماید .

آری در میان انبوه نامزدها برای ششمین دوره شورای شهر ایلام ،حضور چهره های دغدغه مند ،مطالبه گر و با برنامه، گرمی  ونشاط را به این روزهای سرد وخمود انتخابات استان هدیه داده است ،چهره های نام آشنایی که آنان را با دغدغه اشان برای آبادانی وگره گشایی از مشکلات شهر وشهروندان می شناسیم .

آنانیکه سالهاست دغدغه مندانه ،صدای رسای مردم ایلام شده اند ،مطالبه گرانه نارسایی ها وکاستی ها را فریاد می کشند،اینک آمده اند تا با تلفیق تجربه چند وچندین ساله اشان در فریادکشی دردمندانه مردم دیار آلامتو از طریق ابزار رکن چهارم دمکراسی ،فریادگر دردهای مردم در پارلمان محلی بعنوان نمایشگر بزرگ دمکراسی باشند !

 او را با هزار پیشه اش می شناسیم ،هزار پیشه در یک هنر ،هنر مطالبه گری عجین شده با دغدغه و چاشنی تعصب وغیرت ! نامش ایرج است ،مطالبه گری را بر نان و نوا مقدم دانست وهزار پیشه اش را بلندگوی دردمندان ایلامی کرد ،حنجره غیرتمندی که سالهاست درد و رنج های مردمان این سامان را فریاد می کشد !

بی تعارف باید بگوییم ،تجربه ما از رفتارشناسی مدیران و اغلب کسانی که پا به وادی خدمت چه در بستر انتخاب وچه در فضای انتصاب می گذارند ،این را به ما آموخته است ؛ که شعارهای فریبنده خدمت، سالهاست از سوی بسیاری به سپری برای دستیازی به رانت قدرت وثروت مبدل شده است .

شورا به جای سنگر خدمت به شهروندان ،به فرصتی مغتنم برای شهرت وشهوت مال و قدرت بسیاری تبدیل  و برخی آن را  متاعی برای رسیدن به انواع واقسام امیال و آرزوها ،مال اندوزی وکسب قدرت تشخیص و از همان زاویه بدان می نگرند ! 

اما یک فعال رسانه ای که ابزار دمکراسی خواهی اش جایگاهی به مراتب بالاتر از شورای شهر و فرصت ارتباط مدیران زمینه های رشد وتعالی فردی بی شماری را پیش رویش قرار داده است می تواند نگاهش به شورای شهر ،نگاهی یکسان با جویندگان رانت و رابطه وتلفیق ثروت وقدرت باشد ؟!قطعا برای هر انسان حق طلب و حق وگویی ،پاسخ این سوال منفی است !

امروز ایرج هزار پیشه ای که تنها پیشه اش فریادگری ودغدغه مندی شهروندان ایلامی است ،نامزد انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر ایلام است ،یقینا چنین فردی که سالها تجربه اندوزی اش در آسیب شناسی کارشناسانه مسائل و مشکلات مدیریتی شهر از وی در حوزه مطالبه گری وفریادگری دردهای مردم چهره ای نام آشنا ساخته است مقدم بر دیگران است !

با شناختی که از کارکرد رسانه ها و نقش بی بدیل آنها در پیگیری وبیان مشکلات ،ارایه راهکارها  وپیشنهادات کارشناسانه در رفع تنگناهای مدیریتی در تمامی حوزه ها دارم ،به ضرس قاطع می گویم،انتخاب یک فعال رسانه ای ونقش دهی به وی در مدیریت شهری اصلح ترین انتخاب است و به این موضوع باور قلبی دارم که انتخاب ایرج ،مقدم بر دیگران است !و ایلام به مقدم ها احتیاج دارد تا خود را بر بام پیشرفت وتعالی نظاره کند !

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار