مدیر شیلات جهاد کشاورزی ایلام:
مدیر شیلات جهاد کشاورزی ایلام با بیان اینکه بیش از ۵۰ مزرعه پرورش ماهی قزل آلا در استان فعال است، گفت: پیش بینی می شد امسال شاهد تولید بیش از ۳ هزار تن ماهیان قزل آلا در ایلام باشیم.
کد خبر: ۹۶۷۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰ 29 May 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ رضا سلیمانی بیان داشت: سال گذشته حدود سه هزار تن انواع ماهی سردابی در استان تولید شده؛ هم اکنون میانگین قیمت هر کیلوگرم ماهی قزل آلا در استان حدود ۴۸ هزار تومان است.

وی اظهار کرد: با توجه به وجود منابع آبی مناسب و با کیفیت و وجود سدهای متعدد و اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در سد سیمره شهرستان بدره و نیز اتمام مطالعه سد دویرج شهرستان دهلران، ایلام به عنوان یکی از استان های پیشتاز در تولید ماهیان سردابی است.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی ایلام با بیان اینکه بیشترین ماهی قزل آلا در شهرستان بدره تولید می شود، عنوان کرد: در تمامی شهرستان های استان تولید ماهی قزل آلا داریم، به نحوی که حتی در سال گذشته در شهرستان دهلران که جزو نقاط گرمسیری است هم تولید ماهی قزل آلا داشتیم.

سلیمانی با بیان اینکه باکیفیت ترین ماهی تولیدی قزل آلا  مربوط به استان است، گفت: با پرداخت تسهیلات به مجریان در جهت مکانیزاسیون مزارع و استفاده از سیستم هوادهی، تولید لایه ای و استفاده مجدد از آب برگشتی و نیز مدیریت بهداشتی و تغذیه ای تا حدودی بر مشکل خشکسالی فایق آمده ایم./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار