فرماندار مهران:
فرماندار مهران گفت: تصویب دپارتمان ملی مرزی مهارت گامی مهم در زمینه آموزش و اشتغال جوانان مهران و استان است.
کد خبر: ۹۶۶۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵ 26 May 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ اسد قاسمی در جلسه شورای مهارت که با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ایلام برگزار شد، بیان داشت: نیاز سنجی مهارت با توجه به پتانسیل و ظرفیت های شهرستان از جمله شرکت های نفتی منطقه و گمرک ،منطقه ویژه اقتصادی، منطقه آزاد تجاری، سامانه گرمسیری، ضروری و مهم است.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای ارائه خدمات آموزشی مهارتی ایجاد اشتغال و تثبیت شغل اولویت بندی شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام نیز در این دیدار گفت: تهیه سند مهارتی در استان طراحی و تدوین شده و آینده پژوهشی تا ۵سال آینده صورت پذیرفته است.

علی رشیدی تصریح کرد: در راستای ترویج فرهنگ مهارت آموزی و پاسخگویی به نیازهای آموزشی و شناسایی نیازهای واقعی وهدفمند مورد بازار کار در اجرایی کردن سند مهارتی شهرستان وجلوگیری از موازی کاری در ارائه آموزش های مهارتی با همکاری و هم افزایی اعضای شورای مهارت آموزی تشکیل شده است.

وی یادآور شد: امروز صرف نگاه علمی در حوزه آموزش کافی نیست ارتقا شاخص ها نیازمند توجه ویژه به حوزه مهارت آموزی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ایلام افزود: حتی حوزه مدیریتی اگر در کنار تحصیلات آکادمیک نگاه ویژه در خصوص مهارت آموزی برای مجموعه های تحت امر نداشته باشد با مشکل مواجه خواهد شد.

رشیدی در پایان تاکید کرد: توسعه زیر ساخت ها در حوزه های مختلف واحد تولیدی، صنعتی،کشاورزی و خدماتی باید بر مبنای مهارت آموزی باشد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار