رئیس اداره فناوری های مکانیزه سازمان جهادکشاورزی ایلام:
رئیس اداره فناوری های مکانیزه سازمان جهادکشاورزی ایلام گفت: در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۶۳۶ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات خط ویژه مکانیزاسیون کشاورزی جهت تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی به بهره برداران زیربخش کشاورزی استان پرداخت نموده است.
کد خبر: ۹۶۵۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰ 23 May 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ هرمز اقبالی عنوان کرد: در راستای پرداخت اعتبارات مذکور، تعداد ۲۶۶ دستگاه انواع تراکتور، ۲۱ دستگاه انواع کمباین و ۷۰۳ دستگاه انواع ادوات کشاورزی شامل ادوات خاک ورزی، کاشت، داشت، برداشت و حوزه دام و طیور توسط کشاورزان استان خریداری گردیده است.

وی بیان داشت: همچنین در سال ۱۳۹۹ تعداد ۸۷ دستگاه انواع تراکتور به صورت نقدی و پیش فروش بر اساس سهمیه های ابلاغی مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی توسط کشاورزان استان جذب گردیده است.

رئیس فناوری مکانیزه سازمان ادامه داد: از ابتدای سال ۱۳۹۸ و با وضع تحریم ها و اعمال سهمیه بندی توزیع تراکتور به استانهای کشور از سوی مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و شرکت تراکتور سازی ایران و از طرفی با توجه به حجم بالای متقاضیان و محدودیت در سهمیه های تخصیصی به استان، اما با این وجود  میزان جذب اعتبارات استان افزایش یافته به گونه ای که استان در سال ۱۳۹۹، میزان جذب ۲۱۲ درصدی اعتبارات مذکور را داشته است که با جذب انواع تراکتور و کمباین، شاخص ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان در پایان سال ۱۳۹۹ به میزان ۱.۴۷ اسب بخار در هکتار رسیده است بطوری که این شاخص در سال ۱۳۹۲ ( ۹۵ صدم) اسب بخار در هکتار بوده است که  رشد شاخص مذکور نشان دهنده ی افزایش ضریب نفوذ ماشین آلات کشاورزی به داخل مزارع استان می باشد.

اقبالی افزود: باید توجه داشت که با تقویت شاخص های ضریب و درجه مکانیزاسیون، کاهش هزینه های تولید، افزایش راحتی و جذابیت کار کشاورزی، انجام به موقع عملیات کشاورزی، افزایش بهره وری تولید و در نهایت افزایش درآمد را برای کشاورزان به همراه خواهد داشت. بنابراین مکانیزاسیون کشاورزی به عنوان یک رویکرد اساسی در تولید محصولات کشاورزی مطرح است به طوری که به مفهوم کاربرد ماشین در فرآیند تولید و مدیریت مصرف نهاده ها که موجب ارتقاء بهره وری تولید خواهد شد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار