معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: ۴۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان برای اولین بار به کشت پنبه اختصاص یافته است.
کد خبر: ۹۶۳۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱ 12 May 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ حشمت اله زرین جوب اظهار داشت: این ۴۰۰ هکتار کشت پنبه در شهرستان هلیلان قرار دارد و کشت ۴۰۰ هکتار دیگر در این شهرستان و ۴۰۰ هکتار هم در شهرستان ایوان در دست اقدام است.

وی افزود: کشت پنبه برای اولین بار در استان ایلام انجام می گیرد که البته ۶۰ سال پیش به صورت محدود و سنتی پنبه در استان کشت می شد اما به علت کشت دستی و هزینه بالا توسعه نیافت و متوقف شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام یادآور شد: امسال و در سال زراعی جاری برای اولین بار کشت مکانیزه پنبه در استان ایلام آغاز شده و خرید محصول آن نیز طی قراردادی با شرکت ساوین کشت منعقد شده است.

زرین جوب گفت: شرکت ساوین کشت تامین بذر، کود، سم و سایر نهاده های مورد نظر را بر عهده دارد و تامین کننده هزینه های فرایند کاشت تا برداشت محصول نهایی پنبه نیز است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود که ۲ هزار و ۵۰۰ تن محصول از پنبه زارهای استان برداشت شود و از شهریورماه فرایند برداشت پنبه در استان آغاز می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام ادامه داد: رقم پنبه کشت شده در استان از ارقام زودرس است که نیاز آبی آن نسبت به برخی محصولات از جمله ذرت کمتر است و امسال کشت آن در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفت.

زرین جوب افزود: هرچند در استان ایلام کارخانه فراوری پنبه وجود ندارد اما تجهیزات احداث کارخانه فراوری پنبه توسط سرمایه گذار بخش خصوصی خریداری شده اما هنوز مکانی برای احداث این واحد تبدیلی تکمیلی مشخص نشده است./م

بیشتر بخوانید :
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار