معاون راهبردی استان‌های حوزه هنری گفت: در این سند ظرفیت‌ها و زیست‌بوم‌های هنر انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفته است که به زودی به استان‌ها نیز ابلاغ خواهد شد و هر استانی بر اساس مزیت‌های خود و نقش‌آفرینی در تولید آثار متناسب با این مزیت‌ها سنجیده می‌شود و لازم است در این دوره استان‌ها به فعالیت‌ها توجه و برنامه‌های لازم را برای 4 سال آینده تدوین کنند.
کد خبر: ۹۶۳۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶ 11 May 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ میثم مرادی در جمع کارکنان حوزه هنری ایلام اظهار کرد: ایلام به شاخص‌ها و ویژگی‌هایی شهره است که هرکدام به تنهایی می‌توانند محور تولید آثار فرهنگی و هنری فاخر و ماندگاری باشد.

وی دفاع مقدس و نقش‌آفرینی مردم این استان در آن دوران را یکی از این شاخص‌ها عنوان کرد و گفت: ایلام در خط مقدم جبهه قرار دارد و مجاهدت و دلاوری‌ها و پایمردی‌های این مردم و شهدایی که تقدیم شده است همه می‌توانند محور تولید محتواهایی غنی در عرصه فرهنگ و هنر متعهد باشند.

معاون راهبری استان‌ها حوزه هنری تصریح کرد: تک‌تک خانه‌ها، روستاها و شهرهای ایلام گنجینه‌ای از خاطرات دفاع مقدس است و این ویژگی انتظار را از این استان در جریان‌سازی در این زمینه بیشتر می‌کند.

مرادی تصریح کرد: ما باید نهضت مردمی ثبت و ضبط خاطرات مردم در دوران دفاع مقدس را زودتر شروع کنیم که بهترین آبرو برای حوزه هنری است و نرم‌افزار لازم برای این فعالیت در حال تهیه است و شبکه‌ای از علاقمندان و داوطلبان برای این کار فعال خواهند شد.

وی اهداف این فعالیت را علاوه بر حفظ خاطرات ، شناسایی سوژه‌ها و استعدادهای تاریخ شفاهی عنوان کرد و گفت: این کار بزرگ در حال طراحی است و به تقویت منابع انسانی نیز خواهد انجامید.

معاون راهبری استان‌ها حوزه هنری پیاده‌روی اربعین را دیگر ظرفیت برای تولید محتوا در استان ایلام دانست و تصریح کرد: پیاده‌روی زائران اربعین بازار مناسبی برای ترویج گفتمان فرهنگ و هنر انقلاب و محصولات مرتبط است.

مرادی تربیت هنرمند متعهد و انقلابی را از اهداف حوزه هنری دانست و گفت: در این زمینه نیازمند طرح‌های فاخر هستیم.

وی تاکید کرد: هدف ما این است که فضایی را فراهم کنیم که هم هنرمند، هم ایده و هم اثر هنری توامان رشد کنند و راه‌اندازی باشگاه‌های هنری و مراکز رشد در این زمینه می‌تواند موثر باشد چون عضویت در آن برای مخاطبان تعهد ایجاد می‌کند.

معاون راهبری استان‌ها حوزه هنری از تدوین نقشه تحول سه ساله خبر داد و گفت: در این سند ظرفیت‌ها و زیست‌بوم‌های هنر انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفته است. که به زودی به استان‌ها نیز ابلاغ خواهد شد و هر استانی بر اساس مزیت‌های خود و نقش‌آفرینی در تولید آثار متناسب با این مزیت‌ها سنجیده می‌شود و لازم است در این دوره استان‌ها به فعالیت‌ها توجه و برنامه‌های لازم را برای 4 سال آینده تدوین کنند.

مرادی گسترش کمی و کیفی تاریخ شفاهی در کشور، توریع آثار و محصولات هنر انقلاب اسلامی و استفاده ازظرفیت مساجد ، اقشار برای تولید محصولات هنری انقلاب اسلامی را از جمله شاخصه‌های سند تحول حوزه هنری عنوان کرد و گفت: امیدواریم در این دوره بتوانیم شاهد شکوفایی بیشتر استعدادها در این عرصه باشیم.

وی از پیگیری برای تسریع در ساخت برج هنر اسلامی ایلام خبر داد و گفت: این موضوع در مرکز مورد بررسی قرار خواهد گرفت./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار