مدیرعامل شرکت گاز ایلام از کاهش ۳۰ درصدی هدر رفت گاز استان در سال گذشته خبر داد و گفت: این مهم در سایه تلاش همکاران و نصب تجهیزات استاندارد محقق شده است.
کد خبر: ۹۶۲۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷ 09 May 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛  عباس شمس اللهی  اظهار داشت: واحد اندازه گیری و توزیع گاز به عنوان ترازوی این مجموعه، وظیفه پایش، اندازه‌گیری، بررسی و صحت سنجی میزان گاز دریافتی و مصرفی را دارد.

وی با بیان اینکه کالیبره شدن تجهیزات اندازه‌گیری باعث صحت دقت در میزان محاسبه گاز ورودی و مصرفی می‌شود، افزود: سال گذشته بیش از ۱۴۰ کنتور توربینی صنعتی مستقر در ایستگاه‌های گاز، مشترکین عمده، CNG و غیره کالیبره شده اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام تصریح کرد: بمنظور جلوگیری از هدر رفت گاز، کنتورهای آلتراسونیک در ایستگاه های CGS ایلام و پتروشیمی با هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال نصب و راه‌اندازی شده است.

شمس اللهی ادامه داد: نصب و راه‌اندازی کنتورهای آلتراسونیک باعث کاهش هدر رفت گاز و محاسبه دقیق میزان گاز ورودی و مصرفی، استهلاک کمتر تاُسیسات و عدم نیاز به کالیبراسیون تجهیزات تا چند سال آینده می‌شود.

وی به محاسبه و پایش میزان دریافت و فروش گاز طبیعی در سال گذشته نیز اشاره کرد و افزود: ۸۰۷ میلیون مترمکعب گاز استاندارد از ایستگاه های ورودی تقلیل فشار دریافت شده که ۹۸ درصد این میزان گاز دریافتی در مناطق شهری و روستایی استان مصرف شده است.

شمس اللهی به پایش و کاهش میزان هدررفت گاز در استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: میزان هدررفت گاز در سطح استان به کمتر از ۲ درصد رسیده که این در حالی است که نرم استاندارد آن در کشور سه درصد است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام تاکید کرد: بررسی و پایش نشتی، شناسایی مصارف غیرمتعارف، پایش تجهیزات نامناسب از عوامل کاهش هدر رفت گاز در این استان بوده است.

شمس اللهی در ادامه به کالیبراسیون تجهیزات اندازه گیری به صورت دوره‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته ۱۴۰ کنتور توربینی، ۱۵۰ دستگاه تصحیح کننده الکترونیکی و بیش از ۳۰۰ دستگاه دماسنج و فشارسنج صنعتی کالیبره شده‌اند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار